Max Verstappen blikt vooruit op de F1 Grand Prix van Canada

Max Verstappen is zijn knieval van Monaco al weer te boven en blaakt van zelfvertrouwen. De 20-jarige Red Bull-coureur beseft meer dan ooit dat hij minder fouten moet maken, maar daar blijft het dan ook wel bij. De Nederlander kijkt alweer reikhalzend uit naar de volgende race; De Grand Prix van Canada.

Max Verstappen blikt vooruit op de F1 Grand Prix van Canada
©Getty Images / Red Bull Racing

Volgens Nico Rosberg, die vorige week zijn mening gaf over het incident tijdens de derde training in Monaco, zou er geen hoop meer zijn voor Max Verstappen. Maar daarmee is Verstappen het totaal niet eens. "Nee, als je te langzaam bent, dan zou het crisis zijn", laat Verstappen weten aan het Duitse Motorsport-Magazin.

Een gebrek aan snelheid zou een veel groter probleem zijn, zo laat de coureur met startnummer 33 weten. "Dit [de reeks van fouten] is makkelijker op te lossen. Als je niet snel genoeg bent, dat is een groter probleem."

Zoals gezegd kijkt Max Verstappen al weer uit naar de Grand Prix van Canada, de zevende ronde van het 2018-seizoen. In de preview van Red Bull Racing vertelt Verstappen welke bocht volgens hem de belangrijkste is.

"Van het hele Circuit Gilles-Villeneuve denk ik dat de laatste chicane het belangrijkste is om goed te nemen. Je komt er op erg hoge snelheid aan, dus als je bij het rempunt bent kunnen je remmen wat koud zijn. Dat betekent dat je voorzichtig moet zijn en het elke keer precies juist moet doen", aldus de Nederlander.

The Wall of Champions

"Je positioneert je daar ook voor de exit, waarbij je dicht langs de muur [Wall of Champions] gaat. Het is belangrijk die niet te toucheren om de velg niet te beschadigen. Een millimeter of centimeter maakt niet veel verschil, zolang je de muur maar niet raakt."

"Bij de eerste twee bochten hangt een gave sfeer, omdat de tribunes vol zitten en het een gevoel van een stadium geeft. Dat maakt de start wat specialer."

Max Verstappen kijkt er naar uit om revanche te nemen

"In 2017 eindigde de race teleurstellend voor mij, omdat ik de auto al na tien rondjes stil moest zetten met een technisch probleem. Onze huidige auto zou goed moeten gaan in Montreal, dus ik hoop op een mooi resultaat om vorig jaar goed te maken."

"Daarnaast kijk ik er altijd naar uit om naar het Amerikaanse continent te gaan, want ik geniet daar van de mensen, het eten en de sfeer, die altijd geweldig is", aldus Max Verstappen.

Formule 1 podcast

Grand Prix Singapore - Lucas Degen, Jeroen Demmendaal, Jeroen Scholte en Charrel Jalving blikken vooruit op de aanstaande Grand Prix, die van Singapore op het Marina Bay Street stratencircuit. We hebben het over de crashgate, de startcrash Verstappen met Ferrari’s en Verstappen says NO!
Klik, beluister en GENIET