Max Verstappen blikt vooruit op de eerste F1-race van 2019

Max Verstappen blikt vooruit op de eerste F1-race van 2019
©Getty Images / Red Bull Contentpool
9 mrt 2019 - 05:44
Ries Boogert
DELEN

Na een lange winterstop gaat het Formule 1-seizoen vrijdag 15 maart weer van start. Het 2019-seizoen belooft een spannend seizoen te worden. Max Verstappen blikt vooruit op de eerste race, de Grand Prix van Australië.

"Ik kijk er altijd naar uit om naar Australië te gaan en ik ben er klaar voor om weer te gaan racen. Ondanks dat het seizoen dit jaar eerder begint, leek het een lange winter. Melbourne is een interessant weekend omdat het de eerste race van het seizoen is en niemand echt weet waar ze staan, helemaal met de reglementswijzigingen en wij met onze nieuwe power unit."

Albert Park is een hobbelig stratencircuit

"Albert Park is een interessant circuit. Het is vrij hobbelig en heeft veel sneller bochten, dus het is plezierig als je daar een goede balans in je auto hebt. Het is niet het gemakkelijkste circuit om op in te halen, omdat de rechte stukken niet lang genoeg zijn, hetgeen een inhaalpoging lastig maakt, maar er zijn altijd kansen."

Lange runs zien er veelbelovend uit

"Als ik kijk naar onze langere runs tijdens de testdagen, zien onze prestaties er veelbelovend uit en we hopen om vanaf het begin van het jaar competitief te zijn. Over het algemeen denk ik dat we een best goed pakket hebben, maar we weten niet waar we staan tot we het raceweekend ingaan en zullen zien of we het gat naar Mercedes en Ferrari gedicht hebben."

De Grand Prix van Australië 2019

Volgende week vrijdag 15 maart begint de eerste vrije training voor de Grand Prix van Australië om 02:00 uur Nederlandse tijd. De kwalificatie begint zaterdagochtend 16 maart om 07:00 uur Nederlandse tijd. Zondag 17 maart zal de race op Albert Park Street Circuit om 's morgens 06:10 uur van start gaan.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
GP van Spanje over
dgn uur min sec
F1 GP Spanje
vrijdag 10 mei 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 11 mei 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00