VT1 9 okt - 11:00
VT2 9 okt - 15:00
VT310 okt - 12:00
QUALI10 okt - 15:00
RACE11 okt - 15:10

Max Verstappen: "Bijzonder blij met deze overwinning!"

Max Verstappen: "Bijzonder blij met deze overwinning!"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Max Verstappen heeft op Silverstone vandaag een prachtige overwinning behaald. De Nederlander versloeg Mercedes op het circuit waar ze oppermachtig hadden moeten zijn. Het tegendeel was waar, want Verstappen controleerde zijn positie continu en sloeg toe op het juiste moment.

"Het zag er niet naar uit dat we deze race konden winnen, maar na de eerste sting voelde ik dat we de banden goed konden houden. Het was natuurlijk nog onduidelijk hoe Mercedes op harde banden zou rijden, maar de auto stelde me in staat een heel hoog tempo aan te houden, en er waren helemaal geen problemen met de banden", aldus Max Verstappen na de race.

"Deze overwinning op Silverstone is natuurlijk een ongelooflijk resultaat!", gaat de Red Bull-coureur verder. "Een geslaagde dag, want alles bleek te werken. We hebben alles perfect uitgevoerd en we zijn erg blij met deze bijzondere zege! Lang dachten ik dat we Mercedes niet onder druk konden zetten, maar vandaag lukte dat dus wel. We dwongen Mercedes om nog een pitstop te maken, en daarna reed ik gewoon in een goed tempo en probeerde de voorsprong te vergroten."

Volgend weekend staat Spanje op het programma, waar de temperaturen gelijk zijn aan die in Silverstone vandaag. "Wat ons te wachten staat in Spanje weet ik nog niet, maar ik denk dat we zachte banden zullen moeten gebruiken, het lijkt erop dat het geschikter is voor onze auto, maar dat zullen we in Barcelona wel ontdekken, maar voorlopig ben ik gewoon heel blij met onze overwinning!'', aldus negenvoudig Grand Prix-winnaar.

Vacature - MotorsportZ is op zoek naar F1-schrijftijgers (m/v) die autosport in hun aderen hebben vloeien en alles willen weten. Wat we onder andere nodig hebben zijn mensen van tenminste 16 jaar oud die in goed Nederlands een mooi en boeiend stukje kunnen schrijven. Geïnteresseerd of ken jij zo iemand? Check hier de vacature.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Vind jij dat F2-coureur Mick Schumacher klaar is voor de Formule 1?
Volgende F1 Grand Prix
Eifel (Duitsland)
vrijdag 09 oktober 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 10 oktober 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 11 oktober 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Eifel (Duitsland)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.