VT127 nov - 12:00
VT227 nov - 16:00
VT328 nov - 12:00
QUALI28 nov - 15:00
RACE29 nov - 15:10

Maurizio Arrivabene: 'Proberen het onmogelijke mogelijk te maken'

Maurizio Arrivabene: 'Proberen het onmogelijke mogelijk te maken'
©Scuderia Ferrari

Ferrari had lange tijd de leiding in het constructeurskampioenschap, maar na de Grand Prix van Japan lijkt het gat naar concurrent Mercedes bijna onoverbrugbaar. De Scuderia heeft meer dan 70 punten achterstand op hun Duitse rivalen. Daarnaast lijken de titelkansen voor Sebastian Vettel ook zo goed als verkeken.

Een teleurgestelde Maurizio Arrivabene zei het volgende na de race tegen Sky Sports F1: "Zaterdag was het duidelijk dat we een fout maakten. Ik heb al eerder aangegeven dat we samen winnen en samen verliezen, dus ik wil niemand voor de camera beschuldigen. De rijders hebben het vandaag gezien de omstandigheden goed gedaan, want door de incidenten hadden ze beide schade aan hun auto's."

"Het podium was zeker mogelijk geweest, want de snelheid van onze auto was zelfs met schade zeer behoorlijk. Ik weet dat de situatie van het kampioenschap heel moeilijk is nu, maar we gaan proberen het onmogelijke mogelijk te maken."

Tenslotte werd de teambaas nog gevraagd over de gefaalde inhaalactie van Sebastian Vettel op Max Verstappen: "Waarom moeten we het altijd over de fouten hebben? Wij kregen het nieuws over de penalty erg laat. Sebastian deed zijn werk en voor zover ik weet zat zijn auto aan de binnenkant. Ik kan accepteren dat het een race incident is, maar daardoor konden we niet ons volledig potentieel laten zien."

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Albon erin of eruit: Wie zit er in 2021 naast Verstappen in een RB16b of RB17?
Volgende F1 Grand Prix
Bahrein
vrijdag 27 november 2020
12:00 - 13:30Eerste vrije training
16:00 - 17:30Tweede vrije training
zaterdag 28 november 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 29 november 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Bahrein
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste F1-nieuws en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Dat Max Verstappen in 2020 geen wereldkampioen wordt is inmiddels wel duidelijk. Maar de Nederlander is de enige die het de Mercedes-coureurs moeilijk kan maken. Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.