
Vanaf de Japanse Grand Prix vorig jaar reed Ferrari met een nieuwe sponsorsticker op de bolide. Op de motorkap is overduidelijk de naam Mission Winnow te zien. Ook op de overalls van de coureurs was de benaming duidelijk zichtbaar. Australië organiseert op 17 maart de eerste Grand Prix van het seizoen, maar de Australische autoriteiten stelt nu een onderzoek in met betrekking tot deze sponsor. De wet die in 2007 wereldwijd werd ingevoerd, verbiedt namelijk tabaksreclame en Mission Winnow lijkt daardoor tegenstrijdig te zijn met dit wetsartikel.
De Formule 1 organisatie en andere landen hebben nog geen reactie gegeven over deze actie van moederbedrijf Philip Morris. Er is de afgelopen jaren wel vaker gesproken over diverse merken die schadelijk "kunnen" zijn voor de gezondheid. Williams reed de afgelopen seizoenen met Martini als hoofdsponsor en ook Johnny Walker is prominent aanwezig geweest. Verder wordt er ook steeds vaker met argusogen gekeken naar energiedrankjesfabrikanten. Red Bull heeft haar eigen team, maar nu is ook Rich Energy betrokken bij Haas.
We gaan ongetwijfeld nog wel het een en ander horen over de Australische organisatie met betrekking tot Philip Morris.