Marko: "Red Bull kan zich nergens meer achter verschuilen"

Helmut Marko heeft zich uitgesproken over het aanstaande F1-seizoen, waarin Red Bull zich niet meer kan verschuilen. Zo legt de Red Bull-sportadviseur uit tijdens een gesprek met ServusTV, waar ook Max Verstappen te gast was.

Marko: "Red Bull kan zich nergens meer achter verschuilen"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Maandagavond verschenen dr. Helmut Marko en Max Verstappen in het programma Sport & Talk van het Oostenrijkse ServusTV. Over het afgelopen - waarbij het voor de Oostenrijkse renstal, vooral in de beginfase, niet volgens plan verliep - en aankomende seizoen vertelde Marko: "We hebben daarvan geleerd en komend jaar hebben we geen excuses meer. Onze Honda power unit is top, Max is eveneens top en nu moeten wij een goed chassis leveren. We liggen op dit moment twee weken voor op onze planning. Het gaat beter dan ooit tevoren."

Max Verstappen - die in 2019 drie races wist te winnen - haakte daarop in: "Ik wil natuurlijk meer races winnen in een seizoen. We hopen volgend jaar vanaf het begin van het seizoen mee te kunnen strijden en een kans te hebben voor het wereldkampioenschap te gaan."

Naast 2019 en 2020 werd natuurlijk ook het onderwerp 'wat na 2020?' aangekaart. "Ik sta er positief in. Ik voel me goed binnen Red Bull, alles loopt erg goed en dat is uiteindelijk het belangrijkste. We willen ook allemaal samen winnen. Ik ben relaxed en voel me goed binnen het team. Ik wil met Red Bull winnen", aldus Max Verstappen.

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2020 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.