Marko over 'de vijf zeges' in 2019: "Het kan nog steeds"

Helmut Marko deed voorafgaand aan het huidige GP-seizoen een voorspelling. De Red Bull-adviseur voorspelde dat Max Verstappen vijf Grands Prix zou gaan winnen. Marko is van mening dat dat nog steeds mogelijk is.

Marko over 'de vijf zeges' in 2019: "Het kan nog steeds"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Waar Jos Verstappen eerder deze week zeer kritisch was over de progressie bij Red Bull Racing en Honda, is Helmut Marko een stuk optimistischer. De 76-jarige Oostenrijker denkt dat Max Verstappen dit seizoen nog altijd vijf overwinningen moet kunnen boeken.

Op het Oostenrijkse tv-kanaal Servus TV laat Marko deze week weten: "Ik heb gezegd dat we [dit seizoen] vijf races konden winnen en ik denk nog steeds dat dit mogelijk is. Het kan nog steeds, ik ben positief."

En niet alleen is Marko positief over het huidige seizoen, ook voor het GP-seizoen 2020 is hij een stuk optimistischer dan vele anderen. "Wat betreft het chassis denk ik dat we volgend jaar veel beter voorbereid zijn dan dit jaar."

"En op basis van de vooruitgang die Honda aan het boeken is, geloven we dat we volgend jaar qua vermogen consistent op hetzelfde niveau kunnen zitten als onze rivalen Mercedes en Ferrari", aldus Marko tegenover Motorsport.com.

Inclusief Japan zijn er in 2019 nog vijf races te rijden. Na Japan is het de beurt aan Mexico, Verenigde Staten, Brazilië en de afsluiter Abu Dhabi.

Formule 1 podcast

GP van Japan - Het weekend van Verstappen in Hondaland: was het een drama, een ramp, een afgang of een verschrikking? Plus, Verstappen en Red Bull: is er nog wel een toekomst samen? Detail: Max Verstappen na zomerstop 31 punten, Alexander Albon 48 punten.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Mexico
vrijdag 25 oktober 2019
17:00 - 18:30Eerste vrije training
21:00 - 22:30Tweede vrije training
zaterdag 26 oktober 2019
17:00 - 18:00Derde vrije training
20:00 - 21:00Kwalificatie
zondag 27 oktober 2019
20:10 - 22:10Race