Marko: "Het verlies van Niki Lauda was heel, heel pijnlijk"

Marko: "Het verlies van Niki Lauda was heel, heel pijnlijk"
©Getty Images / Red Bull Contentpool

Maandagavond waren Helmut Marko en Max Verstappen te gast bij het programma Sport & Talk van ServusTV. Hierbij werd ook gesproken over het gemis van Niki Lauda, die in mei dit jaar overleed.

Sinds zijn ernstige ongeluk op de Nürburgring in 1976 kampte Niki Lauda met gezondheidsproblemen. Hij moest twee keer een niertransplantatie ondergaan en hij kreeg in augustus vorig jaar een longtransplantatie, nadat hij die zomer een longinfectie had opgelopen. Hij herstelde goed van de ingreep, maar sindsdien was zijn gezondheid broos. De legendarische Formule 1-coureur en drievoudig wereldkampioen overleed op maandag 20 mei 2019.

Niet alleen bij Mercedes wordt de Oostenrijkse Formule 1-legende gemist. Kortgeleden sprak teambaas Toto Wolff nog over het grote gat wat Niki Lauda achterliet.

Helmut Marko spreekt op de Oostenrijkse televisie over het wegvallen van Niki Lauda afgelopen mei: "Het verlies van Niki Lauda was heel, heel pijnlijk. We wisselden het nieuws altijd uit bij het ontbijt, natuurlijk alleen voor zover dat we elkaar niet te veel vertelden. Niki was daar heel goed in. Ik geef er de voorkeur aan om tegenwoordig alleen te ontbijten. We zijn nog steeds heel verdrietig dat Niki er niet meer is."

Max Verstappen haakt in: "Zoveel als Niki in zijn leven bereikt heeft, hoop ik ook nog mee te mogen maken. Hij was een echte, pure coureur met een grote carrière. Daar leefde hij voor en heb ik veel respect voor. Hij was aardig en open. Ik denk dat het een groot verlies is geweest, en niet alleen voor Oostenrijk."

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.