Marcus Ericsson onder de indruk: 'Honda veel beter dan gedacht'

Honda Racing doet het veel beter dan dat de meeste mensen denken, zo liet Toro Rosso-teambaas Franz Tost eind vorige week weten en dat wordt nu ook onderstreept door Sauber-coureur Marcus Ericsson.

Marcus Ericsson onder de indruk:  'Honda veel beter dan gedacht'
©Honda Racing

De Sauber van Formule 1-coureur Marcus Ericsson kon niets tegenover de door Honda aangedreven Toro Rosso's van Pierre Gasly en Brendon Hartley uithalen. Zelfs niet toen de Zweed op een gegeven moment achter Pierre Gasly reed en zijn DRS mocht gebruiken.

"Ik kon in het begin van de race een aantal keer mijn DRS gebruiken, maar ik kon Pierre niet inhalen, ik kon er gewoon niet voorbij komen", aldus Ericsson tegenover Crash.net.

"Ik ben van mening dat het aantoont dat Honda grote stappen heeft gemaakt. Natuurlijk hebben Mercedes en Ferrari nog steeds de sterkste motor, maar Honda is een stuk sneller dan gedacht wordt. Daar kwam ik zelf achter in de race."

Nadat Gasly aan de horizon verdween, kwam op een later stadium van de race ook Brendon Hartley bij de Sauber-coureur aankloppen. Op Kemmel Straight kwam de Kiwi langszij bij Ericsson.

"Ik had niet verwacht dat Brendon mij in kon halen, ondanks dat hij DRS mocht gebruiken, maar het gebeurde wel. Honda is een stuk beter dan de meeste mensen denken", aldus Ericsson.

Brendon Hartley moest het op Spa zonder punten doen, maar zijn teamgenoot Pierre Gasly kwam als negende over de eindstreep en pakte zo twee verdiende punten voor zichzelf en Toro Rosso.

De Franse Formule 1-coureur heeft in dertien races evenveel WK-punten bij elkaar gesprokkeld dan McLaren in het hele seizoen 2017 als team heeft behaald.

En er zit nog meer in het vat. Honda maakt duidelijk serieuze stappen en als het goed is komt de Japanse autofabrikant in Austin Texas met een nieuwe upgrade van de motor.

Formule 1 podcast GP Hongarije - Max start vanaf pole, een mooi gevecht met Lewis

Iedereen moet op het puntje van zijn stoel hebben gezeten tijdens de GP van Hongarije. Wat een race!
Klik, beluister en GENIET