Ericsson denkt het zeker te weten: "Ricciardo wint thuisrace"

Ericsson denkt het zeker te weten: "Ricciardo wint thuisrace"
Foto: Marcus Ericsson #9 (Sauber) - Bron: Sauber F1 Media
18 mrt 2018 - 13:42
de redactie
DELEN

Marcus Ericsson denk het zeker te weten en is van mening dat Daniel Ricciardo de eerste race van 2018 op zijn naam gaat zetten. Ondanks dat de Mercedes W09 de snellere auto is, zal de Red Bull-coureur op zijn thuiscircuit zegevieren en als winnaar over de meet gaan, zo denkt de Zweed.

De Zweedse Sauber-coureur gaat in 2018 zijn vijfde F1-seizoen tegemoet, en zal het absoluut niet makkelijk krijgen met zijn kers verse teamgenoot Charles Leclerc. De F2-kampioen van 2017 zal in Australië zijn Formule 1 debuut maken voor het team van Alfa Romeo Sauber F1 en er wordt veel van hem verwacht en dat weet Ericsson ook.

"Charles [Leclerc] is een zeer sterke coureur, maar ook een sympathieke teamgenoot. Ik hoef niet af te wachten wat deze jongeman kan, want hij is ontzettend talentvol. Het komend seizoen zullen de verhoudingen tussen Charles en mij duidelijk worden", aldus Ericsson.

Wat betreft de samenwerking met Alfa Romeo is de Zweedse Formule 1-coureur opgetogen. "We staan er dit jaar beter voor dan vorig seizoen, alles verliep vorig jaar nogal stroef. Het was een lastig jaar voor Sauber", aldus de Zweed. "Met de komst van Alfa Romeo zullen er veel dingen positief veranderen."

"Ik ben erg gemotiveerd, we zijn van plan een flinke stap voorwaarts te maken en ons in het middenveld nestelen. Als we dat al voor elkaar krijgen, hebben we ons doel al bereikt", aldus Ericsson.

Gevraagd naar zijn prognose voor de eerste race van het 2018-seizoen in Melbourne, Australië, hoeft Marcus Ericsson niet lang na te denken en laat vrij snel los dat hij denkt dat Daniel Ricciardo de eerste race op z'n naam zal zetten.

"Daniel Ricciardo!", reageert Ericsson zeer snel. "Ik denk dat Mercedes op papier nog steeds de snelste auto heeft, maar uiteindelijk zal het de Australiër zijn die de eerste overwinning van 2018 gaat opeisen."

Het zou overigens de eerste keer worden dat Daniel Ricciardo zijn thuisrace op naam zal zetten.

DELEN
Meer nieuws
GP van Azerbeidzjan over
dgn uur min sec
F1 GP Azerbeidzjan
vrijdag 26 april 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 27 april 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00
zondag 28 april 2019