Maldonado vergelijkt rijstijl met die van Max Verstappen

Pastor Maldonado heeft zijn rijstijl vergeleken met die van Max Verstappen. De Venezolaan laat zich uit in de podcast van de Formule 1 en geeft ook nog eens te kennen dat hij voor niemand bang is. "Ik denk altijd dat ik de beste ben", aldus Maldonado.

Maldonado vergelijkt rijstijl met die van Max Verstappen
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Pastor Maldonado die door de jaren heen bekend staat als een rauwdouwer, die er niet voor schroomt om zijn concurrenten 'kosten wat kost' te passeren, met alle gevolgen van dien. Toch vergelijkt de Venezolaan zijn rijstijl met die van Max Verstappen.

"Verstappen heeft vanaf dag één indruk gemaakt op iedereen. Hij heeft mijn rijstijl en hij heeft dezelfde instelling als ik, 'ik ben voor niemand bang en ik denk altijd dat ik kan de beste ben' - Natuurlijk denk ik dat, waarom niet", aldus Maldonado in de officiële podcast van de sport.

Maldonado is er ook van overtuigd dat als hij een winnende auto had gehad dat hij tot veel meer in staat was geweest, dan alleen het winnen van een enkele grand prix. "Ik heb altijd geprobeerd om er alles uit te halen. Ik heb nooit een competitieve auto gehad om tegen de grote jongens te vechten. Toen ik die wel een keer had, won ik meteen", zegt hij.

De enkelvoudig Grand Prix-winnaar denkt dat de pers in het begin erg hard was voor Max Verstappen. Maar zijn tegenwoordige volwassenheid heeft er voor gezorgd dat mensen nu anders over de Nederlander zijn gaan denken.

Maldonado vervolgt: "Verstappen is een coureur die ik nauwlettend volg en ik hou van zijn rijstijl, niet alleen van zijn snelheid. Hij is ontzettend snel en een van de toekomstige kampioenen in de Formule 1. De pers heeft hem in het begin te hard aangepakt. Vaak worden coureurs al afgeschreven, zonder dat daar duidelijke reden voor is en voordat ze zich kunnen bewijzen."

"Nu krijgt hij [Max Verstappen] geen kritiek meer, hij is volwassener geworden. In het begin is het altijd een stuk moeilijker, omdat de druk da erg groot is. Hij heeft nu geleerd hoe hij moet overleven in de Formule 1", aldus Maldonado.

Formule 1 podcast

GP Brazilië 2019 - Nabeschouwing: Een terugblik op de spectaculaire Grand Prix van Brazilië die dit weekend verreden werd op het circuit Autodromo Jose Carlos Pace, dat beter bekend staat als Interlagos.
Klik en beluister

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.