Magnussen in extase: "Als alles goed werkt, werkt het ook goed!"

Magnussen in extase: "Als alles goed werkt, werkt het ook goed!"
© Haas F1

Kevin Magnussen sloot zijn Oostenrijkse kwalificatie als vijfde af. Er is niet veel meer wat de Deen gelukkiger maakt, zelfs het feit dat hij na een nieuwe versnellingsbak vijf plekken achteruit wordt gezet stoort hem niet. "Ik heb geen idee waar dat rondje vandaan kwam", aldus Haas F1-coureur na de kwalificatie.

"Als alles goed werkt, werkt het ook goed!", steekt Magnussen zaterdag van wal. "Ik heb geen idee waar dat rondje vandaan kwam. Maar hij was er, en ik nam hem. De mannen in de pits hebben tussen VT3 en de kwalificatie zo hard gewerkt om de versnellingsbak te verwisselen, dus het was aan hen te danken dat ik de kwalificatie zo goed kon afsluiten."

Dik verdiend, want het verging Haas F1 de laatste tijd niet al te best. "Na enkele slechte races en kwalificaties voelt het erg fijn om zo de kwalificatie af te sluiten. We starten in de punten, in de top tien, zelfs met de gridstraf. Als iemand dat vooraf had voorspeld was hij voor gek verklaard. Ik ben dan ook erg blij!", aldus Magnussen.

Ook Romain Grosjean deed het niet al te slecht. Hij kwam niet door Q2 heen, maar is toch tevreden met zijn P11 op de startopstelling. "Ik ben best tevreden over mijn kwalificatie. Ik hoopte wel in Q3 te geraken, maar ik kreeg geen tow en verloor daar een beetje mee. Ik had ook veel onderstuur in bocht 3 en ook daar verloor ik enkele tienden, maar voor de rest ging het best goed. Ik denk dat we dit weekend een goede stap voorwaarts hebben gezet", aldus Grosjean.

F1-kalender 2020: Klik hier om de Formule 1-kalender in je mobiel of tablet te zetten. Super handig!

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.