
Hetzelfde geldt voor de teamgenoot van Magnussen, want ook hij werd tien seconden teruggezet in de uitslag voor de Formule 1 Grand Prix van Hongarije. Voor de Fransman geen ramp, omdat hij toch al buiten de punten was gefinisht. Maar voor zijn Deense collega deed het iets meer pijn, want hij moest een positie en een WK-punt inleveren.
Wat ging er mis en waarom de straf
Tijdens de opwarmronde reed iedereen, met uitzondering van Magnussen, op de groen gemarkeerde Intermediate banden van Pirelli. Magnussen reed zelfs op de Full Wets. Maar tijdens de opwarmronde bleek dat de baan te droog was voor de Full Wets, dus in een moment van chaos werden beiden coureurs over de boardradio - terwijl ze nog in hun opwarmronde zaten - naar binnen geroepen. En dat is sinds 2017 verboden radiocontact, want tijdens de opwarmronde mogen er geen strategische meldingen worden uitgewisseld via de boardradio.
De pret is er niet minder door
Kevin Magnussen was sowieso blij en opgetogen over zijn prachtige resultaat. De Deense Viking kon niet van zijn blijdschap worden beroofd. Hij was meer dan blij, om vanaf de voorlaatste startrij als nog in de punten te finishen. Carlos Sainz profiteerde van Magnussen's tijdstraf en schoof een positie op naar voren, naar de negende plek en pikte zo een extra WK-puntje mee.
De Haas-coureurs startte in Hongarije als zestiende (Magnussen) en achttiende (Grosjean), dus het team maakte tijdens de race flink wat goed. Ook voor hen geldt twee weken relatieve rust en dan is het aan de bak in Silverstone.