Magnussen denkt dat het wel mee zal vallen met 'roestig' zijn

Magnussen denkt dat het wel mee zal vallen met 'roestig' zijn
© Haas F1

Kevin Magnussen denkt dat het roestige, waar enkele coureurs over spreken, wel mee zal vallen. De Deense Haas-coureur meent dat hij het 'finger spitsen gefühl' snel weer te pakken hebt.

Magnussen denkt dat het gevoel sinds de lockdown een beetje zal wegvallen, maar voegt er aan toe dat het gevoel volgens hem snel terug is, zodra het seizoen start. Kortgeleden lieten Daniel Ricciardo en Lewis Hamilton weten dat ze verwachten dat iedereen roestig zal zijn aan het begin van het seizoen, maar dat wuift de Deense Viking weg.

"Ik heb in 2015 zelf een heel seizoen niet gereden", aldus Magnussen tegenover Sky Sports. "Toen ik vervolgens in 2016 voor de wintertests weer in de auto kroop, deed ik er niet lang over om weer helemaal gewend te zijn."

"Nu hebben we - vanwege de coronacrisis - weer een lange periode niet geracet, maar ik weet nu uit ervaring van het racegevoel snel weer terug is. Misschien wordt je wat stroef, maar dat valt allemaal best wel mee", laat de 27-jarige Deen weten, die net als vele anderen popelt om weer in de auto te stappen. "Het zal een goed gevoel geven om weer de baan op te kunnen. Hoe het ook uitpakt, ik heb er erg veel zin in."

Door: Redactie

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.