Maakt Verstappen dit jaar kans op de zege in Bahrein?: "We gaan het zien"

Sinds het hybride-tijdperk is Red Bull Racing nooit favoriet geweest voor een overwinning op Bahrain International Circuit. Ook dit jaar zal het niet makkelijk worden voor Max Verstappen, maar de Nederlander heeft er zin in. "Ik ben blij om hier in Bahrein te zijn, met dit lekkere weer", aldus Verstappen.

Maakt Verstappen dit jaar kans op de zege in Bahrein?: "We gaan het zien"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Na een teleurstellende afloop van de Turkse F1 Grand Prix, twee weken geleden, hoopt Max Verstappen in Bahrein op een wat positiever weekend in het Midden-Oosten. Tijdens de persconferentie in Bahrein, waar de eerste race van de laatste triple-header wordt gereden, werd Verstappen gevraagd naar het weekend in Turkije. De Nederlander liet donderdag weten dat hij op een ander resultaat gehoopt had.

"Soms heb je van die weekenden of zondagen dat het allemaal niet wil lukken. Jammer, want ik keek echt uit naar de Turkse Grand Prix. Maar we hebben dit jaar ook veel goede momenten gehad, dus dat kan soms gebeuren. Hopelijk gaat het hier in Bahrein weer probleemloos", aldus Verstappen.

Het artikel gaat verder onder de advertentie

De Nederlander gaat het weekend in Bahrein met optimisme tegemoet. "Ik heb er best vertrouwen in. We hebben een paar nieuwe onderdelen getest en dat voelde zeker positief. Maar, kijkend naar de geschiedenis dan hebben we hier als Red Bull nooit echt een kans gehad om te winnen. Daar hoop je natuurlijk wel op, maar we gaan het zien."

De tweede plaats in het kampioenschap ligt voor de Nederlander nog binnen bereik. Maar Verstappen laat weten dat het hem niets uitmaakt of hij tweede of derde wordt, zoals hij ook in voorgaande jaren te verstaan gaf. "Tweede of derde dat maakt me niet zoveel uit. Ik vind het belangrijker dat we het seizoen met drie positieve races afsluiten."

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 GP BahreinF1 GP Bahrein 2020F1 nieuws 2020Formule 1 2020Max VerstappenRed Bull F1
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:00 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:30
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
16:10 - 18:10
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.