Lewis Hamilton zeker niet vies van wat Braziliaanse regen
©Mercedes AMG F1

Lewis Hamilton zeker niet vies van wat Braziliaanse regen

10 nov 2018 - 10:38
Ries Boogert

Lewis Hamilton sloot de vrijdag als snelste man af, maar de concurrentie zit Mercedes op de hielen. Toch is de 33-jarige Brit zeker niet ontevreden.

"Het was een redelijk normale dag, we hebben ons hele programma uit kunnen rollen", aldus de kersvers wereldkampioen. "De auto voelt beter aan dan in Mexico, maar we hebben nog wat werk te doen."

"Onze snelheid is helemaal niet slecht, maar er is altijd ruimte voor verbetering. In VT2 stak er een harde wind op en dat maakte het lastig om de auto goed te besturen. Voor zaterdag is regen voorspeld, maar ik vind het geweldig om in de regen te rijden, dus dat zou geen probleem moeten zijn."

"Maar we moeten er wel voor zorgen dat we snel zijn onder droge omstandigheden. De verschillen [met de concurrentie] zijn erg klein, maar ik denk dat er nog meer in de auto zit, dus dat moeten we nog even uit persen", aldus Hamilton.

De derde vrije training begint zaterdagmiddag om 15:00 uur Nederlandse tijd. De kwalificatie volgt om 18:00 uur.

DELEN
Meer nieuws
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEEST GELEZEN
17 mrt. 10:38 - F1
Toto Wolff: "Red Bull Honda vormt vanaf nu een gevaar"
17 mrt. 15:26 - F1
Daniel Ricciardo: "Onze auto hoort in de top acht thuis"
17 mrt. 08:21 - F1
Max Verstappen blij: "Een groot compliment aan het team en Honda"
17 mrt. 07:59 - F1
Uitslag: Race Formule 1 Grand Prix van Australië 2019
17 mrt. 19:13 - F1
Het steigerende paard zakt door zijn hoeven in Melbourne
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEER Formule 1
18 mrt. 16:18
Sebastian Vettel moet het ontgelden in de Italiaanse media
18 mrt. 15:20
Helmut Marko: "Met deze auto kan Max voor de titel gaan"
18 mrt. 05:50
Lewis Hamilton reed met schade aan de W10 de race uit
18 mrt. 05:02
Horner weet nog niet wat hij van Bahrein moet verwachten
18 mrt. 04:47
Carlos Sainz jr: "Ik raakte in 2017 mijn Red Bull-ticket kwijt"