Lewis Hamilton wil concurrentie in Melbourne verpletteren

Lewis Hamilton wil concurrentie in Melbourne verpletteren
©Mercedes AMG F1
20 mrt 2018 - 05:33
de redactie
DELEN

Lewis Hamilton wil niet alleen de Grand Prix van Australië winnen, de viervoudig wereldkampioen wil zijn concurrenten in Melbourne verpletteren. Zo staat beschreven in de Daily Mail. Na het winnen van zijn vierde wereldtitel in 2017 heeft de Mercedes-coureur een duidelijk beeld voor 2018; het winnen van wereldtitel nummer vijf.

Hamilton wil het niet eens laten bij de kwalificatie en de race, hij wil al tijdens de vrije trainingen laten zien dat hij de snelste is van iedereen. "Ik wil de concurrentie al tijdens de vrije trainingen verpletteren", zo laat de Brit weten. "Vervolgens wil ik op zaterdag overtuigend de pole pakken en zondag de race op de meest overtuigende wijze winnen."

"Ik heb vorig seizoen niet op de meest overtuigende manier afgerond, maar nu staat alles weer op nul. Ik ga vechten voor een nieuwe wereldtitel, en een vijfde kampioenschap wil ik echt overtuigend winnen", aldus Hamilton.

Of Lewis Hamilton ook werkelijk de concurrentie gaat verpletteren zal nog even moeten blijken. Naast de coureurs van Ferrari en Red Bull Racing, heeft de Brit ook te maken met een meer dan ooit gemotiveerde Finse teamgenoot.

Valtteri Bottas heeft de zelfde ambities als Hamilton en heeft al gezegd, "Lewis zal ook met mij rekening moeten houden, ik maak net zoveel kans op de titel als hij", aldus Bottas.

DELEN
Meer nieuws
GP van Azerbeidzjan over
dgn uur min sec
F1 GP Azerbeidzjan
vrijdag 26 april 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 27 april 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00
zondag 28 april 2019