Lewis Hamilton voelt zich "een stuk beter dan vorige week"

Vorige week leek het er tijdens het GP-weekend in Duitsland even op dat Lewis Hamilton zijn stoeltje aan Esteban Ocon moest afgeven. De Brit voelde zich niet helemaal oké. Uiteindelijk kwam het niet zover en startte Lewis Hamilton zelf aan de Duitse kwalificatie.

Lewis Hamilton voelt zich "een stuk beter dan vorige week"
© Mercedes F1

Nu een week later in Hongarije voelt de vijfvoudig wereldkampioen zich weer helemaal het mannetje, zo laat hij weten aan het Duitse Motorsport-Total. "Ik voel me een stuk beter dan vorig weekend in Duitsland. Ik zweet wel erg veel, maar dat is positief, want zo zweet ik de griep mijn lichaam uit."

Aan de uitslagen van de vrije trainingen op vrijdag kon niet veel worden opgemaakt, want Hamilton scoorde vorige week in Duitsland, terwijl hij zich niet goed voelde, ook poleposition. En ook dit weekend lijkt het erop dat hij weer de te kloppen man is.

Tijdens de Hongaarse vrijdagsessies zat Lewis Hamilton er weer goed bij, ook al kwam de Brit in VT2 niet veel in actie. "We hebben hier en daar tussen de twee sessies wat wijzigingen aangebracht, maar helaas konden we die niet goed uitproberen", aldus Hamilton.

"In de middag heb ik enkele ronden gereden op de harde banden, toen moesten we stoppen omdat het begon te regenen en we weten haast zeker dat het zondag droog blijft, dus was het irrelevant om door te gaan op een natte baan."

Voor de volgende twee sessies in Hongarije, de derde vrije training en de kwalificatie, lijkt het weer een natte boel te worden.

Formule 1 podcast GP Hongarije - Max start vanaf pole, een mooi gevecht met Lewis

Iedereen moet op het puntje van zijn stoel hebben gezeten tijdens de GP van Hongarije. Wat een race!
Klik, beluister en GENIET