FrankrijkGP Frankrijk
VT 118 jun 11:30
VT 218 jun 15:00
VT 319 jun 12:00
QUALI19 jun 15:00
RACE20 jun 15:00

Lewis Hamilton ten einde raad: "Ik ga niet sneller"

Mercedes-coureur Lewis Hamilton weet niet meer waar hij het heeft. Dat kon worden opgemaakt uit de conversatie die de wereldkampioen had met zijn engineer. De snelheid was ver te zoeken en zo eindigde de Engelsman in VT2 op de elfde plek.

Lewis Hamilton ten einde raad: "Ik ga niet sneller"
© Steve Etherington / Mercedes-AMG F1

De snelheid moet bij Mercedes nog gevonden worden. In de eerste en tweede vrije training konden Lewis Hamilton en Valtteri Bottas niet de snelheid vinden die van ze verwacht mag worden. Na een teleurstellende VT1 werd het in VT2 niet veel beter. Naar verluidt kregen Hamilton en Bottas niet op het juiste moment de bedrijfstemperatuur in de banden, iets waar de Red Bulls en Ferraris geen problemen mee hadden.

"Doe wat je moet doen", klonk het over de boordradio vanuit de Mercedes-auto met startnummer 44. "Ik ga niet sneller. Ik weet niet wat er met de tijden is gebeurd." -- Ondanks het tegenvallende resultaat kon Hamilton in vergelijking met de eerste training toch nog ruim een halve seconden van zijn eigen tijd afhalen, maar daar bleef het dan ook bij.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 GP Azerbeidzjan 2021F1 nieuws 2021Formule 1 2021Lewis HamiltonMercedes F1Valtteri Bottas
Net binnen
Lees meer racenieuws
Formule 1
Up Next
Frankrijk
vrijdag 18 juni
Eerste vrije training
11:30 - 12:30
Tweede vrije training
15:00 - 16:00
zaterdag 19 juni
Derde vrije training
12:00 - 13:00
Kwalificatie
15:00 - 16:00
zondag 20 juni
Race
15:00 - 17:00
Meer Frankrijk GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.