Lewis Hamilton steekt na race in China hand in eigen boezem

Wereldkampioen Lewis Hamilton kreeg het op zaterdag en ook op zondag tijdens de race niet meer op de rit. De Mercedes-coureur leek een schaduw van zichzelf. Zijn vierde positie op de startopstelling verzilverde de Brit dan weer wel voor een P4 in de race, maar daar heeft hij de nodig hulp bij gekregen. Door de tijdstraf van Max Verstappen eindigde Hamilton als vierde, terwijl hij als vijfde over de meet kwam.

Lewis Hamilton steekt na race in China hand in eigen boezem
Foto: Lewis Hamilton #44 (Mercedes) - Bron: Mercedes AMG F1

In de race kwam het tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen weer tot een soort aanvaring, echter konden beide dit keer hun weg vervolgen. Tegenover Ziggo Sport vertelt Hamilton het volgende: "We reden in bocht 7 en hij zat naast mij, toen dacht ik dat hij zich terug liet vallen. Hij zat in mijn dode hoe, ik zag hem dus niet. Je kunt niet buitenom langs mij, dat kan ook niet bij Max [Verstappen]. Hij probeerde mij buitenom in te halen, en ik denk dat het andersom net zo was gegaan."

Over zijn prestaties in de race was de wereldkampioen ook eerlijk en helder. "Niet hij [Verstappen] of iemand anders heeft mijn race verpest, dat heb ik zelf gedaan. Ik reed gewoon een slechte race en had het vandaag aan de stok met mijn auto. Ik moet mezelf gaan verbeteren", aldus Hamilton.

Formule 1 podcast GP Hongarije - Max start vanaf pole, een mooi gevecht met Lewis

Iedereen moet op het puntje van zijn stoel hebben gezeten tijdens de GP van Hongarije. Wat een race!
Klik, beluister en GENIET