Lewis Hamilton over snelheid Ferrari: 'Het was alsof ik stil stond'

Lewis Hamilton heeft een klap opgelopen in de strijd om het wereldkampioenschap. De regerend wereldkampioen werd vandaag fair en square verslagen door zijn grote concurrent, Sebastian Vettel. Uiteindelijk wist de Brit de schade te beperken door als tweede te eindigen.

Lewis Hamilton over snelheid Ferrari: 'Het was alsof ik stil stond'
©Mercedes AMG F1

"Allereerst wil ik Seb feliciteren. Het team en ik hebben alles gegeven tijdens de race, maar het was niet genoeg. Uiteindelijk denk ik dat we dit weekend best goed gepresteerd hebben, maar hij kwam mij op het rechte stuk voorbij alsof ik stilstond."

"We moeten zo hard mogelijk blijven werken om te proberen Ferrari te achterhalen. Dat is alles wat ik erover kan zeggen voor vandaag. Bij de herstart had ik hem misschien kunnen pakken in de busstop, maar dan was hij op het rechte stuk weer aan mij voorbij gevlogen.

Opmerkelijk was dat Hamilton aan het einde nog insinueerde dat de Ferrari illegaal is: "Ze hebben een paar goede trucs werkend gekregen in die auto. Het team en ik hebben er alles aan gedaan. We moeten gewoon blijven werken."

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
GP Australië
vrijdag 13 maart 2020
02:00 - 03:30Eerste vrije training
06:00 - 07:30Tweede vrije training
zaterdag 14 maart 2020
04:00 - 05:00Derde vrije training
07:00 - 08:00Kwalificatie
zondag 15 maart 2020
06:10 - 08:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.