Lewis Hamilton pleit voor minder races op de F1-kalender
©Mercedes AMG F1

Lewis Hamilton pleit voor minder races op de F1-kalender

9 nov 2018 - 07:01
Ries Boogert

Met een vijfde wereldtitel op zak heeft Mercedes-coureur Lewis Hamilton te kennen gegeven dat hij graag een F1-seizoen met minder races tegemoet ziet.

Lewis Hamilton pleit voor een Formule 1-kalender met minder races. Net als in 2016 telt de F1-kalender ook in 2018 21 races en dat mag best wat minder. Zo liet de kersverse wereldkampioen weten.

"Het voelt voor mij alsof we al met de 25e race bezig zijn en ik denk dat dat niet goed is", begint de 33-jarige Brit. Hij flirt met de gedachten dat een Formule 1-seizoen met 18 races wel voldoende is.

Met 18 races heeft hij meer tijd voor zijn familie en een echte winterstop. "Er zit bijzonder weinig tijd tussen de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen en het afgelopen seizoen."

Of de wens van Hamilton uitkomt valt te betwijfelen. Liberty Media, de eigenaren van de Formule 1, heeft eerder al laten weten dat een F1-kalender met maar liefst vijfentwintig races overwogen wordt.

DELEN
Meer nieuws
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEEST GELEZEN
17 mrt. 10:38 - F1
Toto Wolff: "Red Bull Honda vormt vanaf nu een gevaar"
17 mrt. 15:26 - F1
Daniel Ricciardo: "Onze auto hoort in de top acht thuis"
17 mrt. 08:21 - F1
Max Verstappen blij: "Een groot compliment aan het team en Honda"
17 mrt. 07:59 - F1
Uitslag: Race Formule 1 Grand Prix van Australië 2019
17 mrt. 19:13 - F1
Het steigerende paard zakt door zijn hoeven in Melbourne
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEER Formule 1
18 mrt. 16:18
Sebastian Vettel moet het ontgelden in de Italiaanse media
18 mrt. 15:20
Helmut Marko: "Met deze auto kan Max voor de titel gaan"
18 mrt. 05:50
Lewis Hamilton reed met schade aan de W10 de race uit
18 mrt. 05:02
Horner weet nog niet wat hij van Bahrein moet verwachten
18 mrt. 04:47
Carlos Sainz jr: "Ik raakte in 2017 mijn Red Bull-ticket kwijt"