Lewis Hamilton: "Onze racesnelheid is absoluut beter"

Mercedes-coureur Lewis Hamilton besloot de kwalificatie in Mexico eens niet als snelste af. De Brit eindigde als derde, achter Max Verstappen en Sebastian Vettel. De drievoudig wereldkampioen reed een ronde van 1:16.934 en kwam ongeveer vier tienden te kort op de mannen voor hem.

Lewis Hamilton: "Onze racesnelheid is absoluut beter"
Foto: Lewis Hamilton #44 (Mercedes) - Bron: Mercedes AMG F1

Na de kwalificatie vertelde Hamilton: "De pole was ons doel, maar het zat er vandaag niet in. Het was een lastige sessie, we maken over het algemeen een lastig weekend mee. Ik kwam grip te kort. Ik heb alles gedaan wat in mijn vermogen lag, maar het gat met de kop was te groot."

Over de racesnelheid van de Mercedes W08 maakt Lewis Hamilton zich geen zorgen. "Onze racesnelheid is veel beter dan onze snelheid in shortruns."

"Vanaf de start is het een lang stuk naar bocht 1, dus we kunnen ons opmaken voor een leuke race. Ik hoop dat ik vlak na de start naar voren kan komen. Hier [in Mexico] winnen moet geweldig zijn, de Mexicanen zijn een geweldig publiek", aldus de drievoudig wereldkampioen die niet veel nodig heeft om in Mexico zijn vierde wereldtitel te pakken.

Formule 1 podcast

GP van Japan - Het weekend van Verstappen in Hondaland: was het een drama, een ramp, een afgang of een verschrikking? Plus, Verstappen en Red Bull: is er nog wel een toekomst samen? Detail: Max Verstappen na zomerstop 31 punten, Alexander Albon 48 punten.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Mexico
vrijdag 25 oktober 2019
17:00 - 18:30Eerste vrije training
21:00 - 22:30Tweede vrije training
zaterdag 26 oktober 2019
17:00 - 18:00Derde vrije training
20:00 - 21:00Kwalificatie
zondag 27 oktober 2019
20:10 - 22:10Race