Lewis Hamilton nog niet helemaal oké, "maar ik kom er wel"

Vorige week was Lewis Hamilton een beetje ziekjes, maar in een gesprek met de internationale media laat de leider in het Formule 1-kampioenschap weten dat hij denkt klaar te zijn voor de Grand Prix van Hongarije.

Lewis Hamilton nog niet helemaal oké, "maar ik kom er wel"
© Mercedes F1

Lewis Hamilton hoopt dat hij volledig is hersteld van zijn 'zomergriep', die hem vorige week tijdens het GP-weekend voor de Grand Prix van Duitsland parten speelde. De Mercedes-rijder die vorig jaar vanaf poleposition de race op Hungaroring wist te winnen, voor de zesde keer, lijkt klaar om zijn gram te halen. "Ik heb letterlijk drie dagen geslapen", onthult de regerend wereldkampioen. "Dus ik voel me een stuk beter", aldus Hamilton tegenover verslaggevers in Hongarije, aldus Reuters.com op donderdagmiddag. "Ik hoop dat ik 100% ben voordat het weekend begint."

"Ik voel me nog steeds een beetje .... Ik heb net een soort virus van me af geslagen", voegt de Brit toe. "Ik voel me nu in ieder geval een stuk strijdlustiger dan vorig weekend en dat voelt goed. Ik kijk er nu al naar uit om weer in de auto te stappen, ik voelde me vorige week helemaal anders", aldus Hamilton. "Toen ik vorige week vrijdag in de auto stapte voelde ik me compleet anders en dat voelde toen niet goed."

"Ik voel me nog niet helemaal oké, maar dat komt wel goed", aldus de Brit, die desgevraagd een opsomming te maken van de Duitse Grand Prix, antwoordt "liever niet..."

"Ik ben volledig gefocust op dit weekend [Hongarije]. Ik heb geen negatieve gevoelens of wat dan ook over het afgelopen weekend [Duitsland]", voegt hij toe. "Ik probeer me volledig te focussen op het aankomend weekend. Ik ben niet van plan om terug te kijken."

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
GP Australië
vrijdag 13 maart 2020
02:00 - 03:30Eerste vrije training
06:00 - 07:30Tweede vrije training
zaterdag 14 maart 2020
04:00 - 05:00Derde vrije training
07:00 - 08:00Kwalificatie
zondag 15 maart 2020
06:10 - 08:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.