Lewis Hamilton maakt een lastige Chinese kwalificatie mee

Lewis Hamilton maakt een lastige Chinese kwalificatie mee
Foto: Lewis Hamilton #44 (Mercedes) - Bron: Mercedes AMG F1
14 apr 2018 - 13:49
de redactie
DELEN

Lewis Hamilton maakt tot dus ver een lastig weekend mee in China. De Britse regerend werreldkampioen bevindt zich voor de race in China op een startpositie waar hij normaliter niet of nauwelijks aan zijn race moet beginnen. Lewis Hamilton begint vanaf startplek vier aan zijn race in Shanghai.

Hamilton beseft dat hij voor een uitdaging staat, wat betreft de race op zondag. "Het was een moeilijke dag. We begonnen positief tijdens de eerste vrije trainingen, maar we raakte de auto kwijt, de snelheid was er niet meer", aldus de viervoudig wereldkampioen.

"Ferrari heeft zich gedurende het weekend absoluut verbeterd, misschien hebben zij hun werkelijke snelheid op vrijdag niet laten zien", vervolgt de Brit. "Maar vandaag waren zij [Ferrari] bijzonder snel. Ze waren vanmiddag een halve seconde sneller in de kwalificatie, daarom ging ik eerder naar binnen, omdat ik hun tijd nooit zou kunnen verbeteren."

"Het wordt een lastig verhaal om Kimi [Räikkönen] en Sebastian [Vettel] morgen te verslaan, zij zijn echt de snelste op de rechte stukken, dus dan wordt inhalen erg lastig."

"Ik start vanaf de vierde plaats, en ik ga er voor knokken, het wordt morgen warmer, en dat zou alles weer anders kunnen maken voor alle teams. We blijven tot het uiterste gaan en gaan voor het beste resultaat", aldus Lewis Hamilton.

DELEN
Meer nieuws
GP van Azerbeidzjan over
dgn uur min sec
F1 GP Azerbeidzjan
vrijdag 26 april 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 27 april 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00
zondag 28 april 2019