VT31 okt - 10:00
QUALI31 okt - 14:00
RACE 1 nov - 13:10

Lewis Hamilton legt uit waarom hij in VT1 zo 'langzaam' was

Lewis Hamilton legt uit waarom hij in VT1 zo 'langzaam' was
© Mercedes F1 | Lewis Hamilton tijdens VT1 voor Russische Grand Prix 2020

In de eerste en tweede training op vrijdag was Valtteri Bottas heer en meester op Sochi Autodrom. Op zich niets geks mee, maar de negentiende plek van Lewis Hamilton in VT1 deed de wenkbrauwen van velen fronzen. De zesvoudig wereldkampioen legt uit waarom het zo ver kwam.

Tijdens de tweede vrije training stond Lewis Hamilton er met een tweede tijd weer keurig bij, zij het op ruim twee-tiende van zijn teamgenoot. Maar tijdens de eerste training in Rusland verging het de Brit een stuk minder goed. Hij kwam niet verder dan de voorlaatste plek, vlak voor Williams-coureur Nicholas Latifi.

Doch hoeven de Hamilton-fans zich geen zorgen te maken. De reden van de plek in de achterhoede werd indirect veroorzaakt door de vuile baan in Sochi. "De dag begon niet goed, want de in eerste training ging het behoorlijk slecht. Ik had een lock-up bij bocht 2 op de zachte band en toen ik de harde compound verder ging, vernielde ik ze volledig. Daarmee kon ik vaarwel zeggen tegen VT1", aldus Hamilton na de tweede training.

"De auto presteert hier erg goed, maar het was niet mijn meest succesvolle vrijdag", gaat de Brit verder. "We hebben vanavond dus werk te doen, zowel aan mijn kant als op het gebied van de afstelling. - De tweede sessie ging het een stuk beter, maar het lukte me nog niet om een goed rondje aan elkaar te knopen."

"Er is nog genoeg werk te verrichten: Ik liep een beetje achter in sector 1 en 2, maar sector drie ging erg goed. Er was vandaag nog weinig grip en dat maakte het erg lastig. Maar ik weet zeker dat het gripniveau morgen beter zal worden", aldus de man die zondag voor zijn 91ste F1-zege gaat.

Vacature - MotorsportZ is op zoek naar F1-schrijftijgers (m/v) die autosport in hun aderen hebben vloeien en alles willen weten. Wat we onder andere nodig hebben zijn mensen van tenminste 16 jaar oud die in goed Nederlands een mooi en boeiend stukje kunnen schrijven. Geïnteresseerd of ken jij zo iemand? Check hier de vacature.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Lewis Hamilton heeft voor 2021 nog geen nieuw contract. Wat gaat hij doen?
Volgende F1 Grand Prix
Portugal
vrijdag 23 oktober 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 24 oktober 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 25 oktober 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Portugal
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.