VT1uitslag
VT2uitslag
VT3AFGELAST
QUALIuitslag
RACE12 jul - 15:10

Lewis Hamilton kan vanaf nu "wat agressiever" zijn

Lewis Hamilton kan vanaf nu "wat agressiever" zijn
© Pirelli

Lewis Hamilton heeft in de Verenigde Staten zijn zesde wereldtitel veiliggesteld. Er is geen reden meer om 'voorzichtig' aan te doen, hij kan - zoals MotorsportZ eerder deze week meldde - meer risico nemen.

Hamilton kwam in de Verenigde Staten als tweede over de eindstreep, en dat was voldoende om zijn wereldtitel - de zesde uit zijn carrière - veilig te stellen. Daarnaast is de wereldtitel voor constructeurs ook al binnen bij Mercedes, dus zijn er geen belemmeringen meer om er voluit voor te gaan.

"Mijn benadering is eigenlijk hetzelfde als het hele jaar", verklaart Hamilton tegenover Motorsport-Total. "Ik zie geen reden om iets te veranderen. Het heeft me gebracht waar ik nu ben, en daarom ga ik zo verder."

"Maar misschien kunnen we morgen [tijdens de race in Brazilië] wat agressiever zijn dan normaal", vervolgt de Britse Mercedes-coureur, die van mening is dat Mercedes tijdens de race goed voor de dag moet kunnen komen. Tijdens de race is "alles mogelijk".

Als we alles bij elkaar optellen, gaan we een spannende Grand Prix van Brazilië tegemoet. De race in São Paulo begint om 18:10 uur Nederlandse tijd.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.