Lewis Hamilton is met veganistisch dieet "5 kilo aangekomen"

Lewis Hamilton is een overtuigd veganist en volgt hiervoor een streng dieet, waar geen dierlijke producten in voorkomen. Volgens de Brit helpt het hem om een beter atleet te zijn.

Lewis Hamilton is met veganistisch dieet "5 kilo aangekomen"
©Mercedes F1

Waar Max Verstappen helemaal niet vies is van een maaltijd waar vlees in voor komt, laat zesvoudige wereldkampioen Lewis Hamilton alle maaltijd waar dierlijke producten in voor komen links liggen. Ondanks zijn veganistische levensstijl is Hamilton dit jaar 5 kilogram aangekomen. Zo geeft hij toe tegenover het Maleise tijdschrift The Edge.

"Ik zie geregeld berichten op mijn Instagram waarin gezegd wordt 'dat ik proteïne nodig heb om aan te komen'. Nou ik ben aangekomen", aldus de Mercedes-coureur. "Ik ben dit jaar 5 kilo aangekomen en ben van 68 naar 73 kilo gegaan, op een volledig veganistisch dieet."

Naast zijn - naar eigen zeggen - gezonde levensstijl, zet Hamilton zich ook in voor milieu gerelateerde zaken, zoals onder andere klimaatverandering, en zegt dat hij ook betrokken is bij de inzet van Mercedes, om op dat gebied verbeteringen aan te brengen.

"Mercedes is een enorme organisatie en ik later vandaag een telefoongesprek met de algemeen directeur [CEO van Mercedes, red.] om te bespreken hoe we de lederen producten in de auto's weg kunnen laten", aldus Hamilton. "Ik wil deel uitmaken van een systeem wat de wereld beter kan maken en ik wil iets positief doen voor de toekomst."

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt je dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op onze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen uit binnen- en buitenland lezen. Maar we houden je ook op de hoogte over het laatste IndyCar-nieuws en DTM-nieuws.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of een andere F1-coureur? Of wordt het toch weer Lewis Hamilton? Je leest hier alles over het wereldkampioenschap van Formule 1.

Copyright© 2016-2020 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.