VT1 9 okt - 11:00
VT2 9 okt - 15:00
VT310 okt - 12:00
QUALI10 okt - 15:00
RACE11 okt - 15:10

Lewis Hamilton: "Ik was echt bang dat de band ging ontploffen"

Lewis Hamilton: "Ik was echt bang dat de band ging ontploffen"
© Mercedes F1

Lewis Hamilton moest vandaag genoegen nemen met de tweede plaats op het podium. De Brit had graag willen winnen tijdens de 70-jarige verjaardag van de Formule 1, maar het mocht niet zo zijn. Max Verstappen en Red Bull staken daar een stokje voor. Het enige wat Hamilton bereikte was een evenaren van het podium-record wat Michael Schumacher met 155 jarenlang in handen had.

"Het was een ongelooflijk moeilijke race voor ons. Mijn felicitaties gaan uit naar Max Verstappen en Red Bull Racing. Zij hadden niet de problemen met de banden zoals wij die kenden. We hadden niet verwacht dat het blaarprobleem zo ernstig zou zijn, maar ik ben toch blij dat we de situatie onder controle hebben kunnen houden en de eindstreep gehaald hebben. Tegen het einde van de race begonnen er alweer blaren op de banden te komen, maar dat kwam omdat ik te agressief in de aanval ging tegen Vallteri en Max", aldus de regerend wereldkampioen.

"Ik weet niet waarom onze banden meer last hadden van de blaren dan Red Bull Racing, maar daar komt het team wel achter", vertrouwt Hamilton. "Waarschijnlijk komt het door de hogere bandenspanning, die we vorige week niet hadden. Het zou mij niet verbazen als dit de oorzaak is van de ernstige blaarvorming. Ik weet ook niet of andere teams soortgelijke problemen hebben gehad."

Met nog maar een pitstop voor zijn kiezen leek het erop dat Mercedes een eenstopper ging proberen bij Hamilton. Maar daar had de Brit geen goed gevoel over. Hij vroeg tijdens zijn tweede stint over de boardradio of zijn banden niet konden ontploffen. Nee, was de reactie van zijn race-engineer. "In de tweede stint kon ik de banden eerst op niveau houden, maar het probeem met de blaren werd steeds erger. Ja, vandaag konden de banden de belasting, aan maar ik was echt bang dat hij op een gegeven moment zou ontploffen", sluit Hamilton af.

Vacature - MotorsportZ is op zoek naar F1-schrijftijgers (m/v) die autosport in hun aderen hebben vloeien en alles willen weten. Wat we onder andere nodig hebben zijn mensen van tenminste 16 jaar oud die in goed Nederlands een mooi en boeiend stukje kunnen schrijven. Geïnteresseerd of ken jij zo iemand? Check hier de vacature.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Vind jij dat F2-coureur Mick Schumacher klaar is voor de Formule 1?
Volgende F1 Grand Prix
Eifel (Duitsland)
vrijdag 09 oktober 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 10 oktober 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 11 oktober 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Eifel (Duitsland)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.