Lewis Hamilton hint: "Er gebeurt van alles achter de schermen"

Lewis Hamilton bereidt zich net als de andere coureurs voor op het komende Formule 1-seizoen. Om zijn fans op de hoogte te brengen van het laatste nieuws deelde hij enkele berichten op onder andere Twitter. "Het gaat goed met me, ik ben gezond en voel me erg goed", aldus de wereldkampioen.

Lewis Hamilton hint: "Er gebeurt van alles achter de schermen"
© Screenshot Twitter | Lewis Hamilton tijdens voorbereidingen voor het Formule 1-seizoen 2021.

"Hallo allemaal! Ik ben hier op een van mijn favoriete plekken. Ik train iedere dag in de bergen om mijn geest en lichaam op orde te krijgen. Ik klim elke ochtend naar de top van de berg. Als ik eenmaal de top heb bereikt op 3400 meter ben ik helemaal leeg, er is hier minder zuurstof dan op zeeniveau, dus dan is het trainen veel zwaarder", aldus Sir Lewis Hamilton.

"Als ik hier klaar ben met trainen is het een fluitje van een cent als ik mijn training op zeeniveau voortzet. Ik probeer de juiste balans te vinden tussen cardio en kracht. Er gebeurt veel achter de schermen. Ik wilde het je gewoon even vertellen. Het gaat goed met mij en ik ben mentaal sterk nu in mijn bubbel", voegt Hamilton toe, nadat hij in december besmet raakte met COVID19.

Hamilton deelde op zijn socials een kort video waarin te zien is dat hij zich op ski's op grote hoogte door de sneeuw voortbeweegt. Maar ondertussen is er nog steeds niet bekend of hij ook in 2021 weer voor Mercedes uitkomt in de Formule 1. De media loopt over van de geruchten, maar feitelijk is er niets nieuws te melden.

Zonder op details in te gaan liet Hamilton wel weten dat er op de achtergrond van alles in beweging is. Daarmee verwijst hij mogelijk naar de onderhandelingen met Mercedes AMG F1 en het moederbedrijf Daimler. "Achter de schermen wordt gewerkt en er zijn veel dingen in beweging", mogelijk verwijzend naar de onderhandelingen.

Tot slot probeert de zevenvoudig wereldkampioen zijn fans die het in deze tijd niet zo goed hebben een hart onder de riem te steken. "Ik hoop dat je zo positief mogelijk blijft bij alles wat er gebeurt. Kop op! Ik wil jullie allemaal snel weer zien. Ik stuur jullie liefde en licht."

Gerelateerde onderwerpen Formule 1CoronavirusCOVID19F1 nieuws 2021Formule 1 2021Lewis HamiltonMercedes F1
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:30 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:00
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
17:00 - 19:00
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.