Lewis Hamilton heeft zich prima vermaakt in São Paulo

Viervoudig wereldkampioen Lewis Hamilton heeft zich tijdens de race in Brazilië weer van zijn beste kant laten zien. De Britse Mercedes-coureur moest zijn race vanuit de pitstraat aanvangen, maar wist vervolgens als een warm mes door de boter dwars door het rijdersveld te gaan. Lewis Hamilton wist de laatste Zuid-Amerikaanse Grand Prix van 2017 erg knap als vierde te eindigen.

Lewis Hamilton heeft zich prima vermaakt in São Paulo
Foto: Lewis Hamilton #44 (Mercedes) - Bron: Mercedes AMG F1

Uiteindelijk was Max Verstappen het laatste slachtoffer die in Hamilton zijn meerdere moest erkennen. Maar het had niet veel gescheeld of de Mercedes-couruer had ook de man op plek drie verschalkt. In de laatste ronde ging het om vrijwel niets, maar Kimi Räikkönen kon de aanval van Hamilton pareren en de Brit moest dus met een vierde plek genoegen nemen.

"Ik heb het geweldig naar mijn zin gehad, ik heb me de hele race prima vermaakt", aldus Lewis Hamilton. "Ik had zo'n goede racepace, het zou [als ik van pole gestart zou zijn] een makkelijke overwinning geweest zijn dit weekend."

"Ik heb me zaterdag [na de crash in Q1] in een erg lastige positie gebracht. Maar goed, daaraan kan ik niets meer veranderen, vandaag was het allemaal erg positief. Ik vond het erg leuk om door het veld heen te ploegen, het voelde een beetje als mijn kart-tijd, toen moest ik in de eerste twee jaar ook altijd vanuit de achterhoede naar voren komen."

"Mijn hoofddoel voor de race was om mijn fout tijdens de kwalificatie goed te maken en het team trots te maken en punten te scoren", aldus een tevreden Lewis Hamilton.

"Ik heb nog geprobeerd om ook de derde plek op het podium te pakken, maar mijn banden waren gewoon op. Ik heb echt genoten van de gevechten tijdens de race. Hopelijk kan ik dat blijven doen en iedereen laten zien dat ik nog steeds het vuur in mijn hart heb en nog veel races te rijden heb."

Formule 1 podcast

GP Verenigde Staten - Lewis Hamilton moest nog even wachten maar afgelopen weekend was het dan zover. In week 44, tevens het startnummer van Lewis Hamilton, pakte hij zijn zesde wereldtitel.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Brazilië
vrijdag 15 november 2019
15:00 - 16:30Eerste vrije training
19:00 - 20:30Tweede vrije training
zaterdag 16 november 2019
16:00 - 17:00Derde vrije training
19:00 - 20:00Kwalificatie
zondag 17 november 2019
18:10 - 20:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.