Lewis Hamilton heeft geen haast met nieuw contract

Lewis Hamilton heeft te kennen gegeven dat hij geen haast heeft met het afsluiten van een nieuw contract met Mercedes. De Brit wil er duidelijk de tijd voor nemen. "Ik hou niet van haasten", aldus de zesvoudig wereldkampioen.

Lewis Hamilton heeft geen haast met nieuw contract
© Mercedes F1

Eind 2020 loopt het contract tussen Lewis Hamilton en het Formule 1-team van Mercedes af. Het is intussen overduidelijk dat Lewis Hamilton het record van zeven wereldtitels - wat momenteel nog op naam staat van Michael Schumacher - wil behalen. "Ik hou van wat ik doen en ik zie geen reden om snel te stoppen", aldus Hamilton tegenover Motorsport-Total. "Het voelt alsof ik dit [huidige] contract net heb afgerond, en nu moeten we het hebben over het volgende", zei de Brit, die zijn huidige contract medio 2018 tekende.

"Natuurlijk heb ik nagedacht over de komende jaren en ik wil doorgaan", vervolgt Hamilton. En ook al lijkt Hamilton een zelfverzekerde man, maar toch is het aangaan van een nieuw contract best wel spannend. "Je verbindt je voor een periode van je leven, en soms is het moeilijk, om zo ver in de toekomst om te denken", legt hij uit.

Het wordt algemeen aangenomen dat de Brit met Mercedes een overeenkomst aangaat voor een langere periode. "Hopelijk regelen we dat snel", zegt Hamilton, die ook duidelijk maakt dat hij de zaken niet wil haasten: "Ik hou niet van dingen haasten." Er zijn wel enkele vragen die de Mercedes-coureur stelt. "Waar zijn we, wat is het volgende doel, wat zijn we nog meer van plan?"

Er bestaat overigens geen enkele twijfel bij Hamilton, of hij wel of niet doorgaat met de Formule 1. Hij wil dolgraag meer wereldtitels op zijn naam hebben staan. "Ik moet dankbaar zijn voor de titels die ik heb en ik denk dat ik mijn climax nog niet heb bereikt", zegt de zesvoudig kampioen.

Met andere woorden, Hamilton is ervan overtuigd dat hij nog beter kan worden. "Ik wil sterker worden, wie weet wat de toekomst in petto heeft, maar ik zal de komende jaren nog harder pushen", zei Hamilton. Op de vraag hoeveel titels hij nog wil winnen, antwoordt hij: "Ik weet het niet. [...] Maar ik rij nog een paar jaar en ik wil elk jaar winnen."

Max Verstappen krijgt dus nog voldoende kans om Lewis Hamilton het vuur aan de schenen te leggen. En hetzelfde geldt voor Charles Leclerc, waarvan voormalig Formule 1-coureur Felipe Massa denkt dat hij zijn eerste wereldtitel eerder scoort dan Max Verstappen.

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
GP Australië
vrijdag 13 maart 2020
02:00 - 03:30Eerste vrije training
06:00 - 07:30Tweede vrije training
zaterdag 14 maart 2020
04:00 - 05:00Derde vrije training
07:00 - 08:00Kwalificatie
zondag 15 maart 2020
06:10 - 08:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.