Lewis Hamilton biedt Sergey Sirotkin zijn excuses aan

Lewis Hamilton biedt Sergey Sirotkin zijn excuses aan
©Mercedes AMG F1
11 nov 2018 - 14:30
Ries Boogert
DELEN

Lewis Hamilton was na de kwalificatie behoorlijk nijdig op Sergey Sirotkin. De 33-jarige wereldkampioen slingerde er termen uit als 'respectloos' en 'wat dacht hou nou helemaal', maar de Brit is op zondag van gedachten veranderd.

De Britse Mercedes-coureur verontschuldigde zich zondagochtend tegenover zijn Russische collega. "Ik werd vanmorgen wakker en voelde me genoodzaakt om me te verontschuldigen voor de woorden die ik gisteren gebruikte", aldus Hamilton op zijn Instagram-account, verwijzend naar zijn woorden 'respectloos' en 'wat dacht hou nou helemaal'.

"Ik had het mis", erkent Hamilton. "Het was geen respectloze actie van Sergey, maar een misverstand. Ik heb eerlijk waar niet geprobeerd om hem in de weg te rijden. Het pakte verkeerd uit, die dingen gebeuren nou eenmaal."

Sergey Sirotkin liet al weten niet boos te zijn op Lewis Hamilton en sprak indrukwekkende woorden. "Lewis is een kampioen en hij weet wat hij doet en uiteindelijk veranderde het niets aan mijn positie", aldus Sirotkin na de kwalificatie.

Zelfs Mercedes-teambaas Toto Wolff was onder de indruk van deze eerlijkheid: "Sterke woorden!"

DELEN
Meer nieuws
GP van Azerbeidzjan over
dgn uur min sec
F1 GP Azerbeidzjan
vrijdag 26 april 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 27 april 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00
zondag 28 april 2019