Lewis Hamilton beklaagt zich over "asociaal en egoïstisch" gedrag

Lewis Hamilton beklaagt zich over "asociaal en egoïstisch" gedrag
© Mercedes F1

Het nieuws is sinds enkele weken alleen maar gericht op de wereldwijde uitbraak van het COVID-19-virus. En net als in Nederland houdt men zich ook in andere landen, waar het longvirus nog niet in volle kracht heeft toegeslagen, niet aan de adviezen die vanuit overheidswege worden verspreid. Lewis Hamilton hekelt het 'asociale en egoïstische' gedrag.

"Ik ben zo bedroefd over de vele misstappen in de hele wereld [wat de aanpak van het coronavirus betreft, red.]. Ik weet dat onze kennis gelimiteerd is over het hoe en waarom", aldus Hamilton op sociale media. "We kunnen er niet veel meer aan doen, dan in zelfisolatie te gaan, om zo te voorkomen besmet te raken of anderen te besmetten."

Waar de zesvoudig wereldkampioen zich vooral aan ergert, is de asociale houding van veel mensen wereldwijd. "Er zijn nog steeds mensen die naar clubs, bars en grote bijeenkomsten gaan", vervolgt hij. "En dat is onverantwoordelijk en egoïstisch."

"Ik bid dagelijks voor het welzijn van mijn familie, maar ik bid ook voor jou en iedereen die nog dagelijks risico lopen: in de winkels, bezorgdiensten, doktoren, de verpleging die hun gezondheid in de waagschaal leggen om anderen te helpen en de landen draaiende houden. Dat zijn de helden. Blijf alsjeblieft gezond #StaySafe", aldus een bezorgde Lewis Hamilton.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.