Leclerc: "Voor meer plezier en close racen moet ik bij Max zijn"

Charles Leclerc heeft in de vodcast van Sky Sports laten weten dat hij het spannender vindt om tegen Max Verstappen te racen, dan tegen wereldkampioen Lewis Hamilton. De Ferrari-coureur heeft het in 2019 al enkele keren, met de GP van Oostenrijk als hoogtepunt, aan de stok gehad met de Nederlandse Red Bull-coureur.

Leclerc: "Voor meer plezier en close racen moet ik bij Max zijn"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Tijdens een vragenvuur van voormalige Formule 1-coureur Paul di Resta krijgt Leclerc de vraag voorgelegd tegen wie het prettiger is om te racen. De Ferrari-coureur uit Monaco antwoordt: "Als ik honderd procent zeker de finish wil halen, dan tegen Lewis. Maar voor meer plezier en close racen moet ik bij Max zijn." Leclerc erkent dat het altijd spannend is om te knokken met Verstappen.

Meer spektakel met Max Verstappen

Volgens de jonge Ferrari-coureur zit er een groot verschil tussen de rijstijl van Verstappen en Hamilton. "Van Max krijg je weinig ruimte. Soms gaat het net over de limiet en soms zit hij net op de limiet, maar ik kan er alleen maar van genieten", zei Leclerc, die ook weet dat Lewis Hamilton veel meer ervaring heeft en dat uit zich niet alleen naast, maar ook op de baan.

Het artikel gaat verder onder de advertentie

"Lewis heeft een andere rijstijl. Hij is slim en weet altijd precies wat de ander gaat doen. Dat maakt het erg goed op de baan. Hij is nooit te agressief en altijd correct", aldus Leclerc.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1Charles LeclercLewis HamiltonMax Verstappen
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:00 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:30
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
16:10 - 18:10
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.