Leclerc na incident openingsronde Sakhir: "Ik deed niks geks"

Leclerc en Verstappen kwamen niet door de eerste ronde van de Grand Prix van Sakhir. De Nederlander werd slachtoffer van een ongelukkigen actie van Leclerc. Echter vindt Leclerc niet dat hij de schuldige is.

Leclerc na incident openingsronde Sakhir: "Ik deed niks geks"
© Ferrari F1

Tijdens de openingsronde van de Grand Prix van Sakhir ging het weer flink fout. Bij het ingaan van bocht 4 zat Verstappen tussen Peréz en Bottas. Daarachter zat Leclerc. Verstappen moest even op de rem, Leclerc zag zijn kans schoon

Hij remde veel te diep in en reed tegen Sergio Peréz aan. Max Verstappen moest uitwijken maar dat lukte niet, schoot door en kwam in de muur terecht. In een interview met Jack Plooij van Ziggo zegt Leclerc het volgende: "Ik wilde wat later remmen dan Max. Ik dacht dat Pérez aan de buitenkant van Valtteri zou blijven. Dat gebeurde niet, hij sneed naar binnen. Hij heeft geen schuld in deze crash. Het was gewoon ongelukkig", aldus Leclerc, die wel toegeeft dat hij teveel wilde en te opportunistisch reed.

"Ja, Ik was wat optimistisch, maar ik deed niets geks. Zodra ik zag dat Peréz naar binnen sneed blokkeerden mijn banden. Daarna was ik slechts een bijrijder en kon ik niks doen."

Update: Forse straf voor Leclerc: Drie plekken gridstraf en 2 strafpunten

Gerelateerde onderwerpen Formule 1Charles LeclercF1 GP SakhirF1 GP Sakhir 2020F1 nieuws 2020Ferrari F1Formule 1 2020Max VerstappenRacing PointRed Bull F1Sergio Perez
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Emilia-Romagna
vrijdag 16 april
Eerste vrije training
11:00 - 12:00
Tweede vrije training
14:30 - 15:30
zaterdag 17 april
Derde vrije training
11:00 - 12:00
Kwalificatie
14:00 - 15:00
zondag 18 april
Race
15:00 - 17:00
Meer Emilia-Romagna GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.