Leclerc na glibberige vrijdag: "Niet veel geleerd, maar wel erg genoten"

Charles Leclerc sloot de vrijdagtrainingen in Turkije als tweede af. Op zich geen onverdienstelijk resultaat, alleen zijn Ferrari en de Monegask niet veel te weten gekomen over het circuit in Istanboel. De grip was de hele vrijdag ver te zoeken en dat zal morgen niet veel anders zijn.

Leclerc na glibberige vrijdag: "Niet veel geleerd, maar wel erg genoten"
© Ferrari F1

Ondanks dat Leclerc niet veel te weten is gekomen heeft hij zich prima vermaakt. De Ferrari-coureur uit Monaco kon in beide sessies goed meekomen en reed zelfs de tweede tijd van de dag. Hij moest uiteindelijk een kleine halve seconde prijsgeven op de tijd van Max Verstappen, die de snelste was.

"In eerste instantie was ik niet erg overtuigd van het gripniveau van het circuit en dacht dat dit een hele slechte dag zou worden, maar na een paar ronden heb ik er echt van genoten, want het was erg leuk om zo weinig grip te hebben", onthult Leclerc. "Het voelde alsof ik op ijs reed! Maar serieus, het is niet geweldig om een ​​vrijdag als deze te hebben, omdat je niet veel leert, maar op het gebied van rijden was het leuk en we waren ook competitief."

Lees hieronder verder

Het weer lijkt in de loop naar zaterdag ietwat om te slaan en er wordt regen voorspeld. En dan zijn de kaarten weer geschud en gaat iedereen verder op nul en wordt de kwalificatie mogelijk een loterij. "Ik weet niet hoeveel circuitcondities het hele weekend zullen verbeteren, dus het is goed dat we vandaag behoorlijk wat kilometers hebben afgelegd om de condities te begrijpen en hopelijk kunnen we het resultaat morgen maximaliseren."

"De weersvoorspelling ziet er voor morgen niet geweldig uit, dus ik weet niet hoe het zou kunnen zijn in de regen, het kan een heel lastige dag worden, maar als we alles perfect doen, kan dit een goede gelegenheid voor ons zijn", sloot Leclerc af.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1Charles LeclercF1 GP TurkijeF1 GP Turkije 2020F1 nieuws 2020Ferrari F1Formule 1 2020
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:00 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:30
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
16:10 - 18:10
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.