VT110 jul - 11:00
VT210 jul - 15:00
VT311 jul - 12:00
QUALI11 jul - 15:00
RACE12 jul - 15:10

Leclerc geeft Verstappen gelijk: "Niemand is onverslaanbaar, zelfs Lewis niet"

Leclerc geeft Verstappen gelijk: "Niemand is onverslaanbaar, zelfs Lewis niet"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Charles Leclerc is het helemaal eens met Max Verstappen. Verstappen deed enkele weken geleden een uitspraak over Lewis Hamilton: "Hamilton is te verslaan, hij is niet God". Leclerc is het helemaal eens met deze uitspraak.

Lewis Hamilton domineert de Formule 1 al vele jaren. In zijn carrière behaalde de Brit zes wereldtitels, waarvan de laatste vijf met Mercedes. Net als Max Verstappen zal de jonge Monegask in 2020 op de wereldtitel jagen, om zo Hamilton van zijn zevende wereldtitel af te houden. Op bepaalde momenten lijkt Hamilton ongrijpbaar, maar na Max Verstappen is ook Charles Leclerc van mening dat Hamilton te verslaan is.

"Max [Verstappen] heeft gelijk. Niemand is onverslaanbaar, zelfs Lewis niet", zei Leclerc tegen de Italiaanse krant Il Resto del Carlino. Niettemin heeft Leclerc veel respect voor de zesvoudig wereldkampioen. "Hij heeft natuurlijk veel meer ervaring dan ik. Maar hij zit al sinds 2007 in de Formule 1 en ik pas sinds 2018. Hamilton is veel completer dan ik. Ik moet het bandenbeheer tijdens de race nog beter onder de knie krijgen. Lewis is op dat punt fenomenaal", aldus Leclerc.

Of Leclerc dit jaar in de positie komt om het Lewis Hamilton lastig te maken weten we pas in Melbourne, en waarschijnlijk pas echt na de Grand Prix van Vietnam. Voorlopig speelt Ferrari mogelijk een spelletje 'sandbagging'. Sommige media menen dat Ferrari dit keer geen spelletje speelt, en misschien is dat ook zo, maar de kans dat ze in 2020 niet in de kopgroep zitten is erg klein.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Oostenrijk (2)
vrijdag 10 juli 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 11 juli 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 12 juli 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Oostenrijk (2)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.