Leclerc en Ericsson kijken terug op positieve zaterdag in Singapore
©Sauber F1

Leclerc en Ericsson kijken terug op positieve zaterdag in Singapore

15 sep 2018 - 20:19
Kris Souverijn

Sauber mag tevreden terugblikken op de kwalificatie voor de grote prijs van Singapore. Charles Leclerc kwalificeerde zich op plaats twaalf, Marcus Ericsson deed dat op plek veertien.

Opnieuw is het de jonge Monegask die zijn teamgenoot voorbij ging in de kwalificatie. Dit doet de plek van Ericsson in het team niet al te goed, maar des te beter is het voor Leclerc die volgend jaar bij Ferrari zijn talent zal laten zegevieren. De Saubers hebben in elk geval de Toro Rosso's achter zich en Haas coureur Magnussen die onnodig in Q1 er al uit lag. Gezien de startplekken is een plek in de top 10 zeker mogelijk morgen.

"Het was een interessant dag voor ons. VT3 verliep een beetje moeilijk voor ons en we waren niet helemaal tevreden met onze performance", aldus Marcus Ericsson. "Niettemin gingen we vol vertrouwen de kwalificatie in. De eerste stint verliep gladjes en ik was er tevreden mee hoe de wagen aanvoelde. Helaas kwamen we niet verder dan Q2. Het middenveld zit er dicht bij elkaar, dus ik kijk uit naar een positieve race."

"Het was over het algemeen een positieve dag", begint Charles Leclerc. "Tussen de derde vrije training en de kwalificatie hebben we een aantal verbeteringen aangebracht en vochten ons naar Q2. We hebben het maximale uit de auto gehaald, dat is natuurlijk altijd het doel geweest. We kunnen tevreden terugkijken op onze performance."

DELEN
Meer nieuws
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEEST GELEZEN
18 mrt. 05:02 - F1
Horner weet nog niet wat hij van Bahrein moet verwachten
17 mrt. 19:13 - F1
Het steigerende paard zakt door zijn hoeven in Melbourne
17 mrt. 20:17 - F1
Geen best weekend voor Williams F1, maar ook positieven
19 mrt. 05:03 - F1
Opinie: Slaat Red Bull Racing met Honda een nieuwe bladzijde om?
18 mrt. 04:47 - F1
Carlos Sainz jr: "Ik raakte in 2017 mijn Red Bull-ticket kwijt"
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEER Formule 1
Vandaag 20:20
Volgens Max Verstappen is inhalen nog steeds moeilijk
Vandaag 20:18
F1-circuit Silverstone krijgt wederom nieuwe asfaltlaag
19 mrt. 05:03
Opinie: Slaat Red Bull Racing met Honda een nieuwe bladzijde om?
19 mrt. 04:00
'Ontwerp voorvleugel SF90 oorzaak voor grip tekort op vooras'
18 mrt. 16:18
Sebastian Vettel moet het ontgelden in de Italiaanse media