Leclerc denkt dat Verstappen zaterdag ongrijpbaar was

Charles Leclerc start zondag vanaf poleposition, nadat Max Verstappen zijn positie verloor door een gridstraf van drie plekken. De Monegask twijfelt of hij in de kwalificatie sneller had kunnen rijden dan de Red Bull-coureur.

Leclerc denkt dat Verstappen zaterdag ongrijpbaar was
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Max Verstappen reed zaterdag als enige in de 1 minuut 14, en dat deed hij tijdens beide runs in Q3. Charles Leclerc, die de tweede tijd reed, bleef steken op een 1 minuut 15.0 en kon zich in zijn tweede run niet verbeteren.

De Ferrari-rijder denkt dat hij niet sneller had kunnen rijden als Max Verstappen. "Niets is onmogelijk, maar ik denk dat het tijdens deze kwalificatie erg lastig had geworden", aldus Leclerc.

Hij is overigens wel tevreden over de tijd die hij in de eerste run in Q3 reed. "Ik was erg blij met mijn eerste run in Q3, maar we lieten tenminste nog een tiende liggen. Ik denk niet dat we veel dichterbij konden komen. Tijdens mijn tweede run probeerde ik iets aan de voorkant van de auto, maar dat veroorzaakte juist veel overstuur", aldus de Monegask.

Of Leclerc in staat zal zijn om de concurrentie van zich af te slaan tijdens de eerste ronden race valt nog te bekijken. Vooral de Red Bulls hebben een uitstekende racesnelheid, en dan heeft Leclerc ook nog te maken met de man die op de tweede plek staat, zijn teamgenoot Sebastian Vettel.

Formule 1 podcast

GP Brazilië 2019 - Nabeschouwing: Een terugblik op de spectaculaire Grand Prix van Brazilië die dit weekend verreden werd op het circuit Autodromo Jose Carlos Pace, dat beter bekend staat als Interlagos.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Abu Dhabi (VAE)
vrijdag 29 november 2019
10:00 - 11:30Eerste vrije training
14:00 - 15:30Tweede vrije training
zaterdag 30 november 2019
11:00 - 12:00Derde vrije training
14:00 - 15:00Kwalificatie
zondag 01 december 2019
14:10 - 16:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.