VT1 4 dec - 14:30
VT2 4 dec - 18:30
VT3 5 dec - 15:00
QUALI 5 dec - 18:00
RACE 6 dec - 18:10

Lawrence Stroll is "erg boos" over valse beschuldigingen

Lawrence Stroll is "erg boos" over valse beschuldigingen
© Racing Point F1

Er is in de afgelopen dagen meer dan genoeg gesproken over de Racing Point RP20 en de brake ducts, oftewel Copygate. Volgens de FIA zijn de brake ducts niet zelf ontworpen en daarvoor is het team bestraft met 400.000 euro boete en aftrek van 15 WK-punten. Maar daar blijft het niet bij.

Ferrari, McLaren en Renault overwegen in beroep te gaan tegen de - in hun ogen - veel te milde straf die Racing Point is opgelegd. Om hun vermeende beroep kracht bij te zetten is er openlijk gesproken door woordvoerders van de team over 'vals spelen' en 'illegaal'. Hierover is Lawrence Stroll - eigenaar van Racing Point - niet te spreken. Om het maar even voorzichtig uit te drukken.

In een statement verklaart de miljardair uit Canada dat hij bereid is om tot het uiterste te gaan om het onschuld van Racing Point te bewijzen. "Ik heb in mijn leven nog nooit vals gespeeld", aldus Lawrence Stroll. Stroll is ook klaar is met het door het slijk trekken van de naam Racing Point. "Dat accepteer ik niet", verduidelijkt hij. "Ik ben bereid om al het nodige aan te wenden om het onschuld van Racing Point te bewijzen."

"Het feit dat sommige teams die dingen zeggen zegt meer over hen en dat ze niet goed tegen hun verlies kunnen", aldus een ziedende Lawrence Stroll. Nu is het afwachten hoe de teams - Ferrari, McLaren en Renault - hier op reageren. Zij hebben nog ongeveer twee dagen om hun protest tegen de uitspraak van de FIA in te dienen. Wordt vervolgd.

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Albon erin of eruit: Wie zit er in 2021 naast Verstappen in een RB16b of RB17?
Volgende F1 Grand Prix
Sakhir
vrijdag 04 december 2020
14:30 - 16:00Eerste vrije training
18:30 - 20:00Tweede vrije training
zaterdag 05 december 2020
15:00 - 16:00Derde vrije training
18:00 - 19:00Kwalificatie
zondag 06 december 2020
18:10 - 20:10Race
Meer GP Sakhir
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste F1-nieuws en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Dat Max Verstappen in 2020 geen wereldkampioen wordt is inmiddels wel duidelijk. Maar de Nederlander is de enige die het de Mercedes-coureurs moeilijk kan maken. Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.