Lando Norris kreeg last van de wind: "Ik ben toch tevreden"

McLaren-coureur Lando Norris sloot de kwalificatie op Silverstone als achtste af, maar volgens de jonge rookie had er meer ingezeten. Hij moest zijn, naar eigen zeggen, enige concurrent Daniel Ricciardo voor zich dulden. Norris kwam vierhonderdste te kort op de Australiër.

Lando Norris kreeg last van de wind: "Ik ben toch tevreden"
© McLaren F1

Terwijl teamgenoot Carlos Sainz in Q2 bleef steken wist Lando Norris door te stoten naar Q3. Ondanks zijn achtste startpositie denkt Norris dat er meer in had gezeten, maar toch is hij tevreden met het resultaat. "Ik denk dat ik redelijk tevreden kan zijn met de achtste plek", zegt hij. "Niet ideaal, maar het is leuk."

Norris had vooral een beetje last van de wind, die iets harder ging waaien, in Q3. Het gevolg was dat hij en de McLaren MCL34 het plotseling niet helemaal meer met elkaar konden vinden. "Ik denk dat ik in Q1 mijn beste ronde reed en dat kon ik later niet meer herhalen", aldus Norris.

"Maar ik ben blij dat ik in Q3 kon geraken. We hebben de meeste tegenstanders verslagen, maar ik miste plek zeven op vierhonderdste, voor een racer is dat veel, maar feitelijk gaat het nergens over. Maar toch scheelt het een startpositie, en dat is er één te veel."

Na de kwalificatie weet Lando Norris ook dat het op zaterdag alleen om de kwalificatie gaat, het komt er natuurlijk op aan in de race, pas daarna worden de punten verdeeld. Als belangrijkste concurrent in de race ziet Daniel Ricciardo, die vanaf de zeven plek aan de race begint, als enige realistische concurrent. De top zes die voor het duo staat is te ver van hen verwijderd.

"Hij [Daniel Ricciardo] is mijn enige realistische concurrent in de race", blikt Norros vooruit. "Hoewel we er misschien niet zo sterk uitzien als in de andere GP-weekenden, is onze racesnelheid nog altijd goed en het zelfde gebleven", vervolgt Norris. "De anderen hebben zich misschien iets verbeterd, maar wij zijn sterker gaan rijden op de zondag, dus ik ga mijn best doen om er iets moois van te maken."

Lando Norris start net als Daniel Ricciardo op de soft banden en dat is volgens Pirelli het beste uitgangspunt voor de race, waarvoor de Italiaanse bandenfabrikant een tweestopper als snelste strategie aanbeveelt.

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.