
McLaren was in Bahrein het snelste team achter Mercedes en Red Bull. Daarnaast zijn ze bij McLaren van mening dat ze iets dichter bij zijn gekomen aan de twee topteams, Mercedes en Red Bull Racing. Terwijl de andere teams hun twee tokens konden inzetten om een antwoord te geven op de nieuwe aerodynamische regels, moest McLaren dezelfde tokens gebruiken om de Mercedes-motor onder de motorkap van de MCL35M passend te krijgen. De ingreep voor het team uit Woking was dermate ingrijpend dat andere wijzigingen aan de aerodynamica slechts beperkt moesten blijven.
Desondanks is McLaren erin geslaagd om in Bahrein als een van de betere teams uit de bus te komen. Waar Aston Martin en Alpine (voorheen Racing Point en Renault) vorig meevochten aan de kop van het middenveld lijken deze teams te zijn teruggevallen. Maar McLaren kreeg tijdens de Bahreinse Grand Prix weerstand van een oude bekende, namelijk Ferrari. Uiteindelijk kwam McLaren als overwinnaar uit die strijd en staan ze nu derde in de tussenstand bij de constructeurs.
Ondanks dat Red Bull-coureur Sergio Perez vanuit de pitstraat moest starten, gleed de Mexicaan als een warm mes door de boter door het veld. Maar toch wist Lando Norris hem voor te blijven. De jonge Brit stelt in gesprek met Motorsport.com dat het gat met Red Bull niet al te groot meer is. "Hij had problemen, dus zonder dat was had hij meer vooraan gestaan. Maar in de kwalificatie stonden we ook al voor hem. Niet omdat Perez een grote fout maakte, maar omdat ze het gewoon niet voor elkaar kregen", aldus Norris.
De 21-jarige Britse coureur vindt dat McLaren dichter bij de topteams, Mercedes en Red Bull, staat dan vorig jaar. "We hebben het voor elkaar gekregen om het gat voor een deel te dichten. Ik hoop dat we op bepaalde circuits nóg dichter bij kunnen komen", sloot Norris af.