Lando Norris begrijpt niets van uitzonderingspositie van Fernando Alonso

Na de GP van Abu Dhabi blijven de meeste teams op locatie om jonge coureurs een mogelijkheid te geven om bekend te worden met de Formule 1. Het gaat met name om coureurs die volgend jaar debuteren in de sport en niet meer dan twee Formule 1-races op hun conto hebben staan. Voor Fernando Alonso is een uitzondering gemaakt en Lando Norris snapt er niks van.

Lando Norris begrijpt niets van uitzonderingspositie van Fernando Alonso
© McLaren F1 | Lando Norris | GP van Bahrein 2020

De Young Driver Test is speciaal voor jonge coureurs die minder dan twee F1-races achter hun naam hebben staan. Toch heeft de FIA een uitzondering gemaakt en toestemming verleend om Sebastian Buemi (Red Bull Racing), Robert Kubica (Alfa Romeo) en Fernando Alonso (Renault) te laten rijden tijdens de rookiedagen. Volgens Lando Norris is dat oneerlijk. Zo laat de McLaren-coureur weten aan Alan Baldwin van persbureau Reuters.

"Ik snap niet dat de FIA deze regels speciaal voor Alonso heeft veranderd. Hij is ongeveer twee keer zo oud als ik, dus dan moet ik extreem jong zijn. Het is overduidelijk dat Fernando geen jonge coureur meer is", aldus Norris tegenover Reuters. "Dus ik snap het niet, waarom ze speciaal voor hem de regels aanpassen. Ik vind het apart en het zou niet moeten mogen."

Daniel Ricciardo, de teamgenoot van Norris, doet er - zoals gebruikelijk - lollig over. "Hij [Alonso] ziet er goed en fit uit en oogt ook vrij jong. Ik denk dat hij op het eerste oog best door kan gaan voor een jonge coureur", aldus de Honeybadger met een knipoog.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1Daniel RicciardoF1 GP Abu DhabiF1 GP Abu Dhabi 2020F1 nieuws 2020Fernando AlonsoFormule 1 2020Lando NorrisRenault F1Young Driver Test
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Emilia-Romagna
vrijdag 16 april
Eerste vrije training
11:00 - 12:00
Tweede vrije training
14:30 - 15:30
zaterdag 17 april
Derde vrije training
11:00 - 12:00
Kwalificatie
14:00 - 15:00
zondag 18 april
Race
15:00 - 17:00
Meer Emilia-Romagna GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.