Lance Stroll na podiumplek in Sakhir: "Ik had kunnen winnen"

Lance Stroll haalde tijdens de Grand Prix op het Circuit van Monza al een podium en deed dat tijdens de Grand Prix van Sahkir dunnetjes over. Hij is blij voor zijn teamgenootje Sergio Peréz maar is ook een beetje onthutst omdat denkt dat hij had kunnen winnen.

Lance Stroll na podiumplek in Sakhir: "Ik had kunnen winnen"
© Pirelli | GP van Sakhir 2020

Lance Stroll: "Het is een geweldige race voor ons team! Ik ben gedeeltelijk overstuur, omdat ik het had kunnen winnen. Maar na de pitstop, toen ik de pitlane uitreed had ik een slechte exit, dus Esteban Ocon slaagde erin om voor me te blijven."

"Ik miste ook tempo, ik blokkeerde de remmen vaak (…). Toen ik uit bocht 3 kwam, activeerde ik mijn DRS iets te laat, dus hij haalde Sergio me snel in - ik verdedigde, maar maakte een fout, remde later dan mogelijk was en blokkeerde. Maar in ieder geval ben ik erg blij voor ons team."

"Dit is een super resultaat, de 1e en 3e plaats zijn precies wat ons team nodig heeft, en ik ben erg blij voor Sergio, want hij heeft nog maar een paar races voor ons team. Hij wacht al zo lang op deze overwinning en won dit weekend eindelijk zijn eerste Grand Prix!"

Lance Stroll staat nu tiende in het rijdersklassement, Racing Point staat nu derde in het constructeurs kampioenschap.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 GP SakhirF1 GP Sakhir 2020F1 nieuws 2020Formule 1 2020Lance StrollRacing Point
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Emilia-Romagna
vrijdag 16 april
Eerste vrije training
11:00 - 12:00
Tweede vrije training
14:30 - 15:30
zaterdag 17 april
Derde vrije training
11:00 - 12:00
Kwalificatie
14:00 - 15:00
zondag 18 april
Race
15:00 - 17:00
Meer Emilia-Romagna GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.