VT1uitslag
VT2 3 jul - 15:00
VT3 4 jul - 12:00
QUALI 4 jul - 15:00
RACE 5 jul - 15:10

Kubica zet zijn geld eerder in op Verstappen dan Leclerc

Kubica zet zijn geld eerder in op Verstappen dan Leclerc
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Robert Kubica heeft gezegd dat hij zijn geld eerder zou inzetten op Max Verstappen dan op Charles Leclerc, als het gaat om wie het eerst een Formule 1 wereldtitel wint. De twee 22-jarige coureurs worden gezien als de volgende generatie topcoureurs in de Formule 1.

Ondanks dat Verstappen en Leclerc het in zich hebben om het Lewis Hamilton - die op zijn zevende wereldtitel jaagt - moeilijk te maken, ziet Kubica het eerder voor zich dat Verstappen er als eerste met de wereldtitel vandoor gaat.

Gevraagd wie als eerste een wereldtitel opeist: "Ik denk dat Max [Verstappen]. Hij is erg slim en klaar om een wereldtitel te winnen", aldus de Pool tegenover Corriere della Sera. "Het is nog wel afwachten hoe hij zich gaat gedragen als hij voor de titel vecht, maar ik zou mijn geld inzetten op Verstappen."

Of Max Verstappen dit jaar voor de wereldtitel kan knokken is nog afwachten. Ook al zag alles er tijdens de wintertests veelbelovend uit, geen enkel team heeft in februari het achterste van hun tong laten zien. Van 3 tot en met 5 juli - als het seizoen in Oostenrijk begint - zal er meer duidelijk worden over hoe de vlag er bij hangt.

Door: Redactie

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.