VT31 okt - 10:00
QUALI31 okt - 14:00
RACE 1 nov - 13:10

Kimi Räikkönen zegt dat hij nog steeds plezier heeft in de Formule 1

Kimi Räikkönen zegt dat hij nog steeds plezier heeft in de Formule 1
© Alfa Romeo F1

Er wordt lustig op los gespeculeerd over het vertrek van Kimi Räikkönen. De Finse wereldkampioen heeft daar zo zijn eigen ideeën over. Voorlopig heeft Räikkönen, die volgende maan de leeftijd van 41 jaar bereikt, het nog naar zijn zin in de koningsklasse van de autosport.

Hoewel veel experts voorspellen dat de prestaties van Alfa Romeo in 2020 de druppel is om te vertrekken, heeft The Iceman geen krimp. "Natuurlijk zouden we allemaal gelukkiger zijn als de resultaten iets beter waren", zei de wereldkampioen van 2007 tegen La Gazzetta dello Sport. "Soms is het moeilijker, soms minder, maar zo is racen en dat moet je accepteren. Je kunt niet denken dat er alleen goede tijden zijn."

"Ik hou van racen en het plezier probeert nu te verbeteren. We zouden natuurlijk graag beter willen zijn, maar we geven niet op. We zijn een beetje verbeterd in de laatste twee races, dus we gaan in ieder geval de goede kant op", voegt de Fin eraan toe.

Räikkönen zal Rubens Barrichello's record voor racestarts - 322 - bereiken tijdens de komende Russische GP. "Ik weet niet eens of het in Sochi of op de Nürburgring zal zijn", antwoordde Räikkönen desgevraagd. "Als niemand iets had gezegd, had ik er geen flauw idee van gehad. Ik kijk nooit naar cijfers en eerlijk gezegd betekent het op dit moment niets voor me."

"Ik ben gewoon gefocust op verbetering. Maar het is waar dat ik op een dag, als ik oud ben en terugkijk, misschien anders over zou denken. Maar dat zal nog lang op zich laten wachten", glimlachte de Fin. En dus zouden de geruchten over pensionering kunnen voorlopig het ronde archief in. Zijn teambaas Frédéric Vasseur zei op Monza dat Räikkönen "een referentie" is voor Alfa Romeo.

"Ik heb er niet over nagedacht", zei Räikkönen. "Ik weet niet wanneer ik ga stoppen. "Als ik stop zal ik veel bij mijn gezin zijn. Ik weet niet of ik na Formule 1 nog in een andere raceklasse ga racen. Maar ik ga zeker karten met mijn zoon. Ik weet niet of ik nog een keer zal racen, maar ik zal zeker gaan karten met mijn zoon. En ik zal mijn vrouw meenemen op haar huwelijksreis - ik heb haar altijd gezegd dat ik zou nadat ik stopte, en ze wacht nog steeds."

Vacature - MotorsportZ is op zoek naar F1-schrijftijgers (m/v) die autosport in hun aderen hebben vloeien en alles willen weten. Wat we onder andere nodig hebben zijn mensen van tenminste 16 jaar oud die in goed Nederlands een mooi en boeiend stukje kunnen schrijven. Geïnteresseerd of ken jij zo iemand? Check hier de vacature.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Lewis Hamilton heeft voor 2021 nog geen nieuw contract. Wat gaat hij doen?
Volgende F1 Grand Prix
Portugal
vrijdag 23 oktober 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 24 oktober 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 25 oktober 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Portugal
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.