Kimi Räikkönen na de race: "De auto is snel en goed"

Alfa Romeo F1 heeft met Kimi Räikkönen mooie punten gescoord in Melbourne. Kimi eindigde tijdens de eerste race van het seizoen op een achtste plaats. Teamgenoot Antonio Giovinazzi had wat moeite en eindigde op plek 15, voor beide Williams F1 bolides.

Kimi Räikkönen na de race: "De auto is snel en goed"
©Pirelli F1 Media

Kimi zou Kimi niet zijn als hij de punten voor het team niet zou veilig stellen. Door zijn ervaring kon hij dit ook doen. Hij werd zeker op de hielen gezeten door onder andere Stroll, Kvyat en Gasly. Met name in het laatste deel van de race waar het venijn zat. De 'iceman' deed zijn bijnaam eer aan en bleef uitermate rustig en reed vol vertrouwen de race uit.

"Onze auto was behoorlijk sterk tijdens de race, maar als je in verkeer terecht komt kan je nog maar weinig doen", aldus Räikkönen. "Het lijkt makkelijker om achter een andere auto te blijven rijden, maar inhalen is nog steeds niet gemakkelijk."

"In de race hadden we een dingetje met de temperatuur van de achterremmen. Dat kwam omdat er een 'tearoff' van mijn helm in de rem was gekomen. Ik moest daardoor eerder dan gepland de pits in. Maar hoe dan ook, de auto is snel en goed. Ik kijk dan ook uit naar de volgende race in Bahrein", besluit de Fin.

Giovinazzi had het moeilijk. De Italiaan startte op een veertiende plek en kon de hele race weinig tot niets beginnen en leek een beetje achter de feiten aan te rijden. Teambaas Frédéric Vasseur toonde zich tevreden, beide auto's hebben de race uitgereden en eentje ervan in de punten. Maar of dat echt zo is?

"Het was een zware race. Ik liep wat schade op in ronde 1 en het werd een uitdaging om op snelheid te blijven rijden. Ik maakte enkele gevechten mee en ik deed mijn uiterste best om mijn positie te verdedigen. Dit was pas de eerste race van het seizoen, dus ik kijk er naar uit om sterker voor de dag te komen in Barhein." zo liet Antonio Giovinazzi na de race weten.

Formule 1 podcast

Grand Prix Italië - Wat een race wat een race. Max moest achteraan starten en verremde zich voor de chicane. We hebben een mooi gevecht gezien tussen Leclerc en Hamilton die ronde lang met elkaar in gevecht waren.
Klik, beluister en GENIET