Kimi Räikkönen maakte zich geen zorgen over Lewis Hamilton

Kimi Räikkönen maakte zijn bijnaam als 'The Iceman' vandaag meer dan waar. Met een aanstormende Lewis Hamilton stond de derde plaats van de Ferrari rijder zwaar onder druk in Brazilië. De laatste vijf rondjes wist de koele Fin de Mercedes rijder echter knap van zich af te houden. Het leverde de wereldkampioen van 2007 zijn derde podium op rij op, de 91ste in zijn Formule 1 loopbaan.

Kimi Räikkönen maakte zich geen zorgen over Lewis Hamilton
Foto: Kimi Räikkönen #7 (Ferrari) - Bron: Scuderia Ferrari Media

Kimi gaf op het podium aan dat hij zichzelf weinig druk heeft gemaakt over de razendsnelle Hamilton: "Lewis zat niet de hele race dicht achter me, volgens mij alleen de laatste vijf rondjes. Ik maakte mij geen zorgen over een mogelijke aanval van hem. Hij kwam dichterbij, maar ik zat dicht bij Sebastian en Valtteri. Dus dat was allemaal prima in orde vanuit mijn perspectief."

"Het begin van de eerste stint was moeizaam, want de banden werkten niet fantastisch. Daardoor was de balans ook niet heel erg lekker. Aan het einde van die stint kwam de auto echter opeens tot leven."

"De tweede stint was heel erg goed. Ik liep in op Seb en Valtteri, maar inhalen is hier lastig. Daarnaast was de snelheid in onze auto's vrij gelijkwaardig, dus door de vuile lucht kon ik lastig die laatste stap zetten om definitief bij hen aan te haken."

Formule 1 podcast

GP Verenigde Staten - Lewis Hamilton moest nog even wachten maar afgelopen weekend was het dan zover. In week 44, tevens het startnummer van Lewis Hamilton, pakte hij zijn zesde wereldtitel.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Brazilië
vrijdag 15 november 2019
15:00 - 16:30Eerste vrije training
19:00 - 20:30Tweede vrije training
zaterdag 16 november 2019
16:00 - 17:00Derde vrije training
19:00 - 20:00Kwalificatie
zondag 17 november 2019
18:10 - 20:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.