Kimi Räikkönen kan leven met derde plaats

Dit was tot dusverre het beste weekend van Kimi Räikkönen in 2017. De Fin mocht de race in Rusland als tweede aanvangen, maar doordat hij slecht van zijn plek af kwam viel hij onmiddellijk terug naar de derde plaats. Die positie wist de Ferrari rijder te behouden. In vergelijking met de vorige races was de racepace van Räikkönen veel beter, wat bij hem zelf tot tevredenheid leidt.

Kimi Räikkönen kan leven met derde plaats
Foto: Kimi Räikkönen (Ferrari) Rusland VT3 GP van Rusland 2017 - Bron: Scuderia Ferrari Media

Die tevredenheid was op het podium echter niet meteen duidelijk: "Ik ben slechts derde geworden", zo mopperde hij. "We hebben dit weekend wel een aardige stap voorwaarts gezet. Ik ben tevreden over hoe dit weekend verliep, al blijven er zeker verbeter punten voor ons. De start van het seizoen was lastig, verre van ideaal zelfs. Als we op deze manier blijven werken weet ik echter zeker dat het goed komt."

Räikkönen heeft er dan ook vertrouwen in dat hij binnenkort weer eens de hoogste plek op het podium mag beklimmen: "Ik ben ervan overtuigd dat we er zullen komen. Het zijn de kleine details die het verschil maken, zeker dit seizoen. De top vier zit ontzettend dicht bij elkaar en een kleine verbetering kan dan al een goed resultaat opleveren."

Als laatste had de 37-jarige nog lovende woorden voor zijn landgenoot Valtteri Bottas, die vandaag zijn eerste Formule 1 overwinning behaalde: "Ik ben heel blij voor Valtteri. De eerste ronde was vandaag alles bepalend. Dat heeft hij heel goed gedaan, dus alle lof voor hem."

Formule 1 podcast

GP van Japan - Het weekend van Verstappen in Hondaland: was het een drama, een ramp, een afgang of een verschrikking? Plus, Verstappen en Red Bull: is er nog wel een toekomst samen? Detail: Max Verstappen na zomerstop 31 punten, Alexander Albon 48 punten.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Mexico
vrijdag 25 oktober 2019
17:00 - 18:30Eerste vrije training
21:00 - 22:30Tweede vrije training
zaterdag 26 oktober 2019
17:00 - 18:00Derde vrije training
20:00 - 21:00Kwalificatie
zondag 27 oktober 2019
20:10 - 22:10Race